Для експериментальної школи в Стокгольмі
бюро Rosan Bosch Ltd створило інтер’єр, що сприяє легкому
та невимушеному засвоєнню знань. Учні з превеликим задоволення відвідують свою
школу.
Усього в Швеції близько 30 подібних «шкіл
вільного виховання». Особливість системи навчання Vittra полягає в тому, що
діти вивчають не окремі предмети, а вирішують конкретні навчальні ситуації, де
потрібні знання з усіх сфер науки. Відповідно, діляться вихованці не стільки на
класи, скільки на групи, з огляду на індивідуальні особливості, схильності та
обсяг базових навичок.
Площа школи становить близько 1900 кв.м.
Тут немає звичних класів зі столами і стільцями. Простір наповнений
інтер’єрними об’єктами органічної форми – «Крижана гора», «Дерево», «Печера»,
«Острів». Так звані лабораторії – це зони, призначені для групового навчання та
спілкування по 3-4 людини.
У школах Vittra активно використовуються
цифрові технології, і, звісно, це не могло не позначитися на дизайні. Серед
учнів дуже популярний зелений острівний об’єкт, призначений для роботи на
леп-топах. Таким чином, дизайн інтер’єру справді став додатковим інструментом
освіти.
Також
це дизайнерське бюро створило й інтер’єр стокгольмської школи вільного
виховання «Віттрам Седермальм». Автори проекту впевнені, що
у дизайнерській обстановці навчатися легше та цікавіше, бо вони
намагаються створити середовище, яке надихало б учнів і стимулювало
соціальну активність.
“Віттрам
Седермальм” розташована в історичній будівлі в центрі Стокгольма. Тут
навчаються 350 дітей різного віку. Різні педагогічні ситуації вимагають
різної конфігурації простору – таке було завдання від керівництво
навчального закладу, а дизайнер його успішно реалізувала.
Для
групових занять побудовані замкнуті приміщення з яскраво-червоним виворотом,
які діти прозвали «печерами». По внутрішньому периметру цих зон стоять зручні
лави з високою спинкою, оббиті м’яким плюшем. Інший варіант «печери» –
розімкнута зона, простір якої нагадує фрагмент інтер’єру так званої римської
аудиторії або стадіонної трибуни.
Для
груп із 2-3 осіб створили напівзакриті кабінки, що нагадують відгороджені
приватні ніші в кафе або ресторанах. Крім «групових» печер існують ще й
«індивідуальні», призначені для відпочинку і концентрації перед заняттями. Це
округлі фігурні ніші в стінах. Для неформального спілкування учнів з учителями
передбачені лаунж із м’якими кріслами і диванами, а для роботи в форматі
невеликих креативних команд – високі столи органічної форми з веселими
різнокольоровими стільницями.
Джерело: www.archilenta.ru
Немає коментарів:
Дописати коментар