Образцы решений педсоветов


Зразки рішень педагогічних рад

О.М.Перехейда, директор гімназії «Ерудит»,
кандидат філософських наук, м. Київ

ТЕМА «СУЧАСНИЙ СТАН ЗМІСТУ ОСВІТИ В ГІМНАЗІЇ ТА КОНЦЕПТУАЛЬНІ ІДЕЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ»
1. Підсумки роботи педагогічного колективу за 200_-200_ навчальний рік і завдання на но­вий навчальний рік, зазначені у доповіді дирек­тора гімназії, взяти до відома та керівництва.
2. Схвалити роботу педагогічного колективу 200_-200_ навчального року.
3. Відзначити, що керівництво гімназії «Ерудит» проводить чималу роботу щодо зміцнення не­обхідної матеріально-технічної бази, удоскона­лення навчально-виховного процесу та його науково-методичного забезпечення.
4. Забезпечити упровадження ідеї формування національної школи як моделі цілісної системи світосприйняття і світорозуміння, розвитку української мови, упровадження культурних традицій та здійснення національного вихо­вання учнівської молоді.
5. Продовжити модернізацію матеріально-техніч­ної бази для упровадження в освітній процес інноваційної форми навчання — компетентнісно зорієнтованого підходу як основи фор­мування життєспроможної самодостатньої особистості гімназиста.
6. Із метою забезпечення відповідної психологіч­ної, практичної підготовки учнів до зовніш­нього незалежного оцінювання удосконалити систему моніторингових досліджень рівня на­вчальних досягнень учнів та забезпечити не­залежність їхніх результатів.
7. Провести моніторингові дослідження рів­ня навчальних досягнень гімназистів 9-11-х класів із використанням сучасних технологіч­них методів контролю (9-й клас — березень; 13. 10-й клас — лютий; 11-й клас — січень).
8. Продовжити роботу щодо розвитку системи підготовки учнів до незалежного оцінювання, з цією метою:
§  здійснити поглиблений аналіз результа­тів зовнішнього незалежного оцінювання і тестових завдань із кожного навчального предмета;
§  розпочати з перших навчальних днів сер­йозну підготовку дітей до зовнішнього не­залежного оцінювання, зокрема з інозем­них мов;
§  модернізувати систему наявних тестових за­вдань із навчальних предметів, поліпшити їхню структуру і якість, а також створити банк нових сучасних тестових завдань.
9. Запровадити використання новітніх інформа- ційно-комунікаційних та Інтернет-технологій, дистанційної освіти в навчально-виховному процесі. З цією метою терміново розпочати розроблення мультимедіапрезентаціїй гіпер- медіаторів, відеороликів, навчальних тестів, дистанційних програм і підручників.
10.    Продовжити практику впровадження ефектив­них систем оцінювання результатів навчальної діяльності вчителів та учнів.
11.     Із метою модернізації стратегії державно-гро­мадського управління гімназії запровадити комплексну самооцінку роботи гімназії (ство­рити портфоліо матеріалів самооцінювання роботи гімназії).
12.    Упроваджувати інноваційні технології збере­ження здоров’я учнів, їхнього фізичного роз­витку через систему додаткової освіти, через пошук і засвоєння нових форм позаурочної та позакласної діяльності, спрямованої на роз­виток творчих здібностей учнів у системі шко­ли повного дня.
13.    Із метою реалізації Законів України «Про охо­рону праці», «Про пожежну безпеку», «Про дорожній рух» вжити додаткових заходів щодо забезпечення охорони праці та безпеки жит­тєдіяльності всього колективу гімназії і роз­глянути зазначене питання на засіданні педа­гогічної ради.
14.  Створити умови для кар’єрного зростання підлітків у мережі підліткових організацій від рядового члена організації до члена органу са­моврядування та його керівника.
15.  Активізувати роботу з підготовки учнів до участі у різноманітних конкурсах, олімпіа­дах шляхом пошуку альтернативних методів і прийомів.
16.  Затвердити навчальний та робочий план гім­назії на наступний навчальний рік.

ТЕМА «ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ТА ЇХНЯ РОЛЬ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ УЧНІВ»
Рішення педагогічної ради
1.       Створити умови для творчого педагогічного ко­лективу однодумців із позитивним педагогічним і креативним мисленням та здатністю до реф­лексивної взаємодії й інноваційного пошуку:
1.1. визначити основною метою діяльності пе­дагогічного колективу гімназії на етапах реалізації науково-методичної проблеми використання інноваційних освітніх тех­нологій у навчально-виховному процесі як необхідну передумову творчого зростання кожного вчителя й розвитку здібностей учнів;
1.2. керівникам предметних кафедр:
§  активізувати роботу членів предметних кафедр із упровадження інноваційних технологій, з цією метою на засіданнях предметних кафедр розглянути питан­ня класифікації, доцільності та ефек­тивності використання методів, при­йомів, форм роботи, характерних для інноваційних технологій, що обрані вчителями;
§  розробити алгоритми кожної з визна­чених учителями технологій;
§  оформити зразки застосування мето­дів, що належать до інноваційних тех­нологій, умістивши їх у теку «На допо­могу вчителю».
2.    Провести експертне оцінювання планів роз­витку кабінетів для удосконалення навчально- методичного комплексу як необхідної умови забезпечення ефективності навчально-вихов­ного процесу за нових обставин:
2.1. схвалити роботу завідувачів навчальних кабінетів зі створення матеріально-техніч­ного та навчально-методичного забезпе­чення щодо питань упровадження освіт­ніх інноваційних технологій;
2.2. завідувачам навчальних кабінетів попов­нити матеріально-технічне забезпечення кабінетів зарубіжної літератури та росій­ської мови, основ безпеки життєдіяль­ності, англійської мови, української мови та літератури.
3.   Учителям-предметникам:
3.1. забезпечити використання комп’ютерної техніки, можливостей мультимедіа та Інтернету в навчально-виховному процесі;
3.2. створити власні методичні скриньки «Творчість моїх учнів» (мультимедійні виступи, гіпермедіатвори, відеокліпи, на­вчальні тести, \УеЬ-сайти);
3.3. урізноманітнювати інтерактивні методи навчання;
3.4. за результатами незалежного тестування учнів 9-го класу із основ науки:
§  розробити програму коригувальної ро­боти за допомогою колективних та індивідуальних форм;
§  підготувати засоби для коригувальної роботи;
§  провести самостійне повторення тесту­вання за іншими варіантами;
3.5. продовжити практику популяризування на сторінках фахових журналів і науко- во-методичних збірників досвіду іннова­ційної діяльності, розроблень із упровадження педагогічних інновацій учителів.
4.   Заступникам директора з навчально-виховної роботи:
4.1. організувати постійний семінар із вивчен­ня інноваційних технологій, нових підхо­дів у навчанні;
4.2. за результатами анкетування учителів провести семінари-практикуми із вико­ристанням інтерактивних методів навчан­ня: «Займи позицію», «Карусель», «Метод- прес», «Кейс-метод», «Ажурна мозаїка»;
4.3. провести порівняльну діагностику «Воло­діння інтерактивними технологіями» з ме­тою аналізу змін, що відбулися.

ТЕМА «ШКОЛА ПОВНОГО ДНЯ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ГІМНАЗИСТА»
Рішення педагогічної ради
1.     Створити на базі науково-методичної ради інформаційно-ресурсний центр щодо питань координації та надання консультативно-мето­дичної і практичної допомоги новопризначе- ним учителям гімназії.
2.      Із метою цродовження та поглиблення нау­ково-експериментальних досліджень учителів гімназії щороку видавати методичний збірник.
3.     Провести науково-практичну конференцію «Школа повного дня (ШПД) як інноваційна, відкрита соціально-педагогічна система».
4.      Визнати дослідно-експериментальну роботу щодо впровадження інноваційного проекту ШПД педагогічно доцільною, яка отримала позитивне схвалення батьківської громад­ськості.
5.     Науково-методичній раді гімназії:
5.1. продовжити роботу щодо розроблянь нормативного, науково-психологічного, ін­формаційного забезпечення, упроваджен­ня інноваційного проекту ШПД;
5.2. поглибити теоретико-методологічне об­ґрунтування проекту ШПД;
5.3. розробити стратегію участі гімназії в інно­ваційному проекті «Школа повного року».
6.      Із метою поширення досвіду серед педагогіч­ної громадськості за матеріалами експеримен­ту ШПД підготувати матеріали до спецвипу­ску «Рідна школа».

ТЕМА «ЗАХИСТ ВЛАСНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ВЧИТЕЛЯМИ, ЯКІ АТЕСТУЮТЬСЯ. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ МАЙСТРІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПРАВИ»
Рішення педагогічної ради
1.     Схвалити творчий звіт учителів. Взяти до ува­ги творчий звіт педагогів під час розгляду на засіданні атестаційної комісії.
2.      Спланувати на базі позитивного досвіду про­ведення семінарів, навчання молодих і мало- досвідчених учителів, серії відкритих уроків, позакласних заходів.
3.     Педагогічному колективу гімназії використо­вувати позитивний досвід учителів, які ате­стуються.
4.      Продовжити висвітлення педагогічного досві­ду майстрів педагогічної справи на сторінках фахових видань.
5.      Продовжити традицію надавати можливість працювати вчителям-методистам на довірі.

ТЕМА «ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ГІМНАЗИСТІВ»
Рішення педагогічної ради
1.      Із метою реалізації проекту «Етичний кодекс українського педагога» посилити адміністра­тивний контроль за дотриманням педагогіч­ної етики, недопущенням фізичного насиль­ства, нетактовного ставлення та байдужості до проблем дітей під час навчально-виховного процесу. Провести діагностику стану етичної компетенції педагогічного колективу.
2.      Методисту із виховної роботи запровадити на постійних засадах проведення учнівських і батьківських лекторіїв щодо особливостей психофізичних характеристик дітей різного віку.
3.      Кураторам класів:
3.1. постійно здійснювати систематичний со­ціально-педагогічний супровід класів, провести моніторингові дослідження із освітніх та соціально-культурних проблем учнів та їхніх батьків; узагальнені матеріа­ли презентувати на засіданнях при директорові;
3.2. організувати обговорення основних на­прямків соціалізації підлітків на засідан­нях кафедри національного виховання;
3.3. провести цикл виховних годин:
§  «Культура спілкування — основна ви­мога людських відносин»;
§  «Поняття про дружбу і товаришування»;
§  забезпечити участь батьків у роботі лек­торію «Я і соціум».
4.      Психологу гімназії:
4.1. провести навчальний семінар із питань поліпшення взаємодії педагогів та батьків щодо виховання дітей;
4.2. провести діагностичне дослідження із ви­вчення освітніх та соціально-культурних проблем учнів та їхніх батьків з метою розвитку творчої соціально-орієнтованої особистості;
4.3. здійснювати аналіз моральної самооцінки, рівня соціалізації підлітків, самоорганіза­ції ініціативи старшокласників для плідно­го залучення їх у роботу самоврядування;
4.4. проводити індивідуальне консультування учнів і батьків із проблемних питань су­часної соціалізації.
5.     Учителю етики:
5.1. організувати проведення позакласних за­ходів із метою ознайомлення, поглиблення та збагачення знань про моральний зміст культури людства, культури звичаїв і тра­дицій українського народу.

1.     Роботу вчителів іноземної мови визнати та­кою, що забезпечує виконання державних пла­нів, програм і стандартів освіти.
2.     Адміністрації гімназії удосконалити методоло­гію і методичні підходи до організації та про­ведення моніторингових досліджень рівня на­вчальних досягнень учнів, з цією метою роз­робити:
2.1. інструментарій моніторингових до­сліджень рівня навчальних досягнень учнів;
2.2. технологію проведення моніторингу;
2.3. передбачити матеріальне забезпечення моніторингу.
3.     Учителям іноземної мови:
3.1. із урахуванням результатів тестування і виявлених недоліків базової підготовки учнів із іноземної мови, організувати ко­ригувальну роботу за допомогою колек­тивних та індивідуальних форм;
3.2. провести повторне тестування учнів за ін­шими варіантами;
3.3. опрацювати результати тестування, про­аналізувати стан базової підготовки учнів із іноземної мови порівняно з іншими ви­мірюваннями, із середньостатистичними даними.
4.     Продовжити цілеспрямовану роботу та творчу орієнтацію учителів іноземної мови на оволо­діння такими методичними системами, як:
§     свідомо практичний підхід;
§     комунікативно-функціональний підхід;
§     інтенсивний метод;
§     комунікативно-діяльнісний підхід;
§     комунікативно-особистісний метод;
§     системно-комунікативний підхід.
5.     Розробити комплекс організаційно-методич- них заходів щодо підвищення якості уроків з іноземної мови та забезпечити їхнє упро­вадження у навчально-виховний процес.
6.     У процесі вдосконалення системи роботи вчи­телів іноземної мови передбачити форми, що сприяють створенню та розвитку мовленнєвої компетенції учнів, а саме:
§     комп’ютерні програми;
§     зустрічі ті спілкування із носіями мови;
§     міжнародні контакти;
§     підвищення кваліфікації вчителів (фо­нетичні конференції, семінари);
§     позакласні заходи (номери художньої самодіяльності іноземною мовою під час традиційних масових свят);
§     нетрадиційні уроки;
§     Інтернет;
§     е-mail;
§     використання аутентичних підручників.
7.     Продовжувати укладати угоди про співпрацю із науковими лінгвістичними центрами.
8.     Використовувати можливості посольств, кон­сульств, іноземних представництв міжнарод­них фондів для організації мовної практики вчителів та учнів.
9.     Створити банк електронних носіїв із інозем­них мов та країн, де ця мова є рідною.
10.           Продовжити роботу щодо удосконалення на­вчально-методичного комплексу з іноземних мов.
11.           Практикувати виїзд гімназистів на мовну практику до своїх закордонних партнерів, а також обмін делегаціями школярів.

ТЕМА «ДІАГНОСТИКА І ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЕСЯТИКЛАСНИКІВ»
1.                Роботу вчителів, які викладають у десятому класі, вважати такою, що в цілому забезпечує досягнення базового рівня підготовки учнів, а також самоосвітню компетентність старшо­класників, яка забезпечить їхнє подальше на­вчання.
2.                Із метою координації роботи з питань підго­товки учнів до зовнішнього незалежного оці­нювання та моніторингу якості освіти адмі­ністрації гімназії:
2.1. провести інструктивно-методичні наради вчителів-предметників:
2.2. організувати і провести гімназійний тур незалежного тестування із основ на­ук у такі терміни: 11-й клас — лютий; 9-і класи — березень; 8-й клас — квітень;
2.3. удосконалити організаційну модель про­ведення незалежного тестування із основ наук та вивчення рівня самоосвітньої компетентності учнів;
2.4. організувати роботу науково-теоретично­го семінару «Інноваційні технології навчання»;
2.5. забезпечити належне проведення моніто­рингу рівня навчальних досягнень та самоосвітньої компетентності учнів.
3.  Завідувачам кафедр:
3.1. сформувати методичні посібники «Діа­гностичні комплекти моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень та самоосвітньої діяльності учнів»;
3.2. провести моніторингові дослідження рів­ня навчальних досягнень учнів.
4.                Учителям-предметникам:
4.1. за результатами незалежного тестування учнів 10-го класу із основ наук:
§     розробити програму коригувальної ро­боти за допомогою колективних та індивідуальних форм; х підготувати засоби для коригувальної роботи;
§     провести самостійний повторне тесту­вання за іншими варіантами;
4.2. розробити та надрукувати діагностич­ні пакети для проведення незалежного тестування учнів;
4.3. провести тренувальні діагностування учнів із метою підготовки до гімназійного туру незалежного тестування.
5.  Кураторам класів:
5.1. за результатами діагностики рівня самоос­вітньої компетентності учнів 10-го класу провести коригувальну роботу за допомо­гою колективних та індивідуальних форм;
5.2. провести батьківські збори з питань ор­ганізації та проведення незалежного зовнішнього оцінювання;
5.3. проаналізувати рівень сформованості самоос­вітньої компетентності та результати незалеж­ного гімназійного тестування учнів із основ наук та довести до відома батьків і учнів;
5.4. провести діагностичні дослідження рівня самоосвітньої компетентності учнів.

ТЕМА «ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГОВО
ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ГЕОГРАФІЇ»
Рішення педагогічної ради
1.    Роботу вчителів географії вважати такою, що 'забезпечує виконання держаних програм і на­вчальних планів із предмета.
2.     Учителям географії продовжити роботу щодо реалізації педагогічного експерименту «Апро­бація електронних засобів навчального при­значення».
3.     Заступнику директора з навчально-виховної роботи:
3.1. систематично проводити моніторинг ре­зультативності роботи вчителів із учнями, які мають високу мотивацію до навчаль­но-пізнавальної діяльності;
3.2. провести моніторингові дослідження рівня навчальних досягнень учнв із географії.
4.     Завідувачу кафедри природниче -математичних дисциплін:
4.1. на черговому засіданні кафедри обговори­ти питання створення методичних посіб­ників із тематичного контролю для учнів 10-11-х класів;
4.2. розширити роботу з обміну зібраного матеріалу поміж членами кафедри, активізувати взаємовідвідування уроків, забез­печити розширення учителями власного наукового та методичного кругозору, від­відування семінарів, конференцій.
5.     Учителям-предметникам:
5.1. продовжити практику популяризування на сторінках фахових журналів і науково- методичних збірників досвіду інновацій­ної діяльності, розроблень упровадження педагогічних інновацій учителів географії;
5.2. розробити і провести серію уроків із ви­користанням мультимедійних засобів на­вчання та із застосуванням електронних засобів навчального призначення й подати звіт до науково-методичного центру гімназії;
5.3. створити картотеку посилань на ресурси в Інтернеті, які висвітлюють нові підходи до викладання навчального предмета;
5.4. сприяти підвищенню професійно-особистісної кваліфікації вчителів для робо­ти із творчо розвиненими дітьми через організаційно-педагогічне забезпечення та підтримку наукових робіт учнів, при­значити учителів географії відповідаль­ними за підготовку учнів — переможців гімназійного туру МАН до районного та міського етапів;
5.5.           активізувати роботу щодо удосконалення навчально-методичного комплексу з гео­графії, з цією метою:
§     створити базу стандартизованих тесто­вих завдань із тематичного контролю знань для учнів 6-11-х класів;
§     придбати електронні методичні комп­лекси з курсу «Загальна географія» для учнів 6-го класу;
5.6.           організувати науково-краєзнавчу роботу з метою вивчення історії рідного краю шляхом залучення учнів до туристсько- краєзнавчого гуртка «Дивограй»;
5.7.           організувати і провести екскурсії з учня­ми 5-9-х класів до Національного науково- природничого музею за експозиціями: мі­нералогія, палеонтологія, зоологія, ботаніка.

ТЕМА «МОНІТОРИНГ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ — НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ГІМНАЗИСТІВ ІЗ ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА»
1.        Роботу вчителя правознавства вважати такою, що забезпечує виконання державної програми та навчального плану із предмета.
2.     Відзначити творчу роботу вчителя із учнями, які мають здібності до поглибленого вивчення правознавства, як достатню.
3.     Заступнику директора з навчально-виховної роботи:
3.1.           взяти під особистий контроль якість прове­дення педагогічних консультацій учителем правознавства із учнями, які не встигають;
3.2.            провести анкетування батьків для ство­рення соціального паспорту гімназії;
3.3.           під час проведення нарад і засідань по­стійно аналізувати роботу вчителів із обдарованими дітьми, практикувати ви­ступи про досвід роботи найрезультативнішої з них.
4.     Завідувачу кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін: '
4.1.            провести круглий стіл для учителів кафед­ри з питань організації роботи із обдаро­ваними та здібними дітьми через факуль­тативні заняття.
5.      Учителю-предметнику:
5.1.            продовжити практику популяризації на сто­рінках фахових журналів і газет напрацю- вань із власного педагогічного досвіду;
5.2.            активізувати роботу із удосконалення на­вчально-методичного комплексу з право­знавства, з цією метою:
§     придбати електронний методичний комплекс із курсу «Правознавство»;
§     придбати юридичні словники, кодекси, хрестоматії, Конституцію України;
5.3.            розробити цикл виховних годин для учнів 5-7-х класів за Конвенцією про права дитини;
5.4.            узагальнити розроблення уроків із право­вої грамотності та помістити їх до збірки «Методичний вісник кафедри суспільно- гуманітарних дисциплін»;
5.5.            розробити інтегровані уроки з правової освіти та виховання за такими предметами: історія, географія, українська література;
5.6.            організувати з учнями додаткові індиві­дуальні заняття щодо питань, у яких ви­явлено прогалини, задля їх усунення.
6.      Заступнику директора з виховної роботи:
6.1.            контролювати проведення позакласної ро­боти із правової освіти у гімназії, вино­сити питання для обговорення на нараді при директорові;
6.2.            із метою підвищення правової культури гімназистів, профілактики конфліктів між учнями провести огляд-конкурс на кращу правоосвітню роботу в класах.


ТЕМА «ПІДЛІТОК І СОЦІУМ»
1.      Заступнику директора з виховної роботи, пе- дагогу-організатору, завідувачу кафедри на­ціонального виховання активізувати роботу учнівського самоврядування із метою залучен­ня до планування та організації внутрішньо- гімназійного життя, розвитку громадянської активності, організації здорового способу життя учнівської молоді, з цією метою:
§     провести розширене засідання ради учнівсько­го самоврядування «Молодь та ініціатива»;
§     започаткувати проведення диспутів для лі­дерів учнівського самоврядування «Як вести за собою», «Імідж лідера»;
§     розробити план заходів для проведення кон- курсу «Лідер-2008»;
§     організувати та провести конкурс класних центрів учнівського самоврядування «Дозвіл­ля і культура».
2.  Кураторам класів:
2.1. постійно здійснювати систематичний соці- ально-педагогічний супровід класів; про­вести моніторингові дослідження із освіт­ніх та соціально-культурних проблем учнів та їхніх батьків; узагальнені матеріали пре­зентувати на засіданнях при директорові;
2.2. організувати обговорення основних на­прямків соціалізації підлітків на засіданнях кафедри національного виховання;
2.3. провести цикл виховних годин:
§     «Життя і здоров’я людини — найвища цінність держави»;
§     «Рання юність — важлива пора для визна­чення місця і ролі людини в суспільстві»;
§     «Поняття про дружбу і товаришування»;
§     «Культура спілкування — основна ви­мога людських відносин»;
§     «Шануймо своїх батьків»;
2.4. забезпечити участь батьків у роботі лек­торію «Я і соціум»;
2.5. взяти участь у конкурсі «Свято гумору».
3.   Психологу гімназії:
3.1. провести діагностичне дослідження із ви­вчення освітніх та соціально-культурних проблем учнів та їхніх батьків з метою розвитку творчої соціально-орієнтованої особистості;
3.2. здійснювати аналіз моральної самооцінки, рівня соціалізації підлітків, самоорганізації, ініціативи старшокласників для плідного залучення їх до роботи самоврядування;
3.3. проводити індивідуальне консультування учнів і батьків із проблемних питань су­часної соціалізації.
4.      Учителям-предметникам:
4.1. запроваджувати проблемно-дослідницькі, проектні методи соціалізації гімназистів у навчально-виховному процесі.
5.      Бібліотекарю гімназії:
5.1. створити інформаційний банк літератури з питання «Я і соціум».

ТЕМА «ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ХІМІЇ»
Рішення педагогічної ради
1.                Роботу вчителя хімії вважати такою, що за­безпечує виконання державних програм та на­вчальних планів із предмета.
2.                Відзначити роботу вчителя хімії щодо ефек­тивного використання модульно-розвивально- го призначення.
3.                Усім педагогам цілеспрямовано працювати над упровадженням нових інноваційних освітніх технологій, інформаційно-комунікативного та компетентного підходу, з цією метою:
3.1.         здійснювати інноваційно-трансформацій­ний підхід до вивчення нового матеріалу шляхом системного використання індиві­дуальних програм та інтерактивних форм роботи на уроках для формування компе- тентнісної моделі особистості;
3.2.         активізувати групову навчальну діяльність учнів під час проведення уроків і семінар­ських занять;
3.3.         активно залучати учнів до створення на­вчальних електронних програм, викорис­тання яких активізуватиме навчально-ви- ховний процес, поглиблюватиме знання школярів із теми дослідження, розвива­тиме їхні творчі можливості.
4.   Учителю хімії модернізувати навчально-вихов­ний процес, з цією метою:
4.1.        розробити власний сайт із метою органі­зації дистанційного навчання;
4.2.        для подальшого удосконалення ви­користання елементів модульно-розвивального навчання на уроках хімії скласти для вивчення органічної хімії у десятому класі різновиди змісту роз- вивальної взаємодії: А — психолого-пе дагогічний; Б — навчально-предметний; В — методично-засобовий; та сфери змістовних модулів: 1 — модуль знань; 2 — модуль норм; 3 — модуль цінностей.
5.   Завідувачам кафедр винести на розгляд засі­дання питання:
5.1.        моніторингу якості навчальних досягнень учнів за перший семестр поточного на­вчального року;
5.2.        підготовки випускників до зовнішнього незалежного оцінювання.
6.   Заступникам директора з навчально-вихов­ної роботи під час переходу від знаннєво- інформаційної парадигми освіти до компе- тентнісної:
провести діагностичне анкетування учнів для дослідження ефективності упровадження і ефективності дій інноваційних інтерактивних методів навчання на роз­виток особистості учнів;
7.   постійно проводити моніторинг якості на­вчання, з’ясовувати причини і рівень невідповідності результатів знань, а також здійснювати попередній, поточний та підсумковий контроль для отримання інфор­мації про поточне засвоєння навчального матеріалу, із коригуванням підсумкового контролю.
8.   Кураторам класів:
9.   провести самозвіти учнів про рівень на­вчальних-досягнень на класних і батьківських зборах;
10.           продовжити проведення щомісячної рей- тингової системи оцінювання навчальних досягнень учнів.

ТЕМА «ПРО ХІД ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНИХ — САНІТАРНИХ ПРАВИЛ І НОРМ ВЛАШТУВАННЯ, УТРИМАННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО- ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ДСанПіН 5.5.2.008-01»
Рішення педагогічної ради
1.                Відзначити, що керівництвом гімназії проведе­но чималу роботу із забезпечення виконання Державних санітарних правил і норм влашту­вання, управління загальноосвітніх навчаль­них закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01.
2.   Усім працівникам гімназії глибоко опрацюва­ти зміст Державних санітарних правил і норм влаштування, управління загальноосвітніх на­вчальних закладів та організації навчально- виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01.
3.   Спрямувати роботу всього педагогічного ко­лективу на неухильне дотримання державних правил і норм.
4.   Заступникам директора з навчально-методич­ної роботи, з навчально-виховної роботи, ме­тодисту та педагогу-організатору:
4.1           здійснювати постійний контроль за вико­нанням і дотриманням державних правил і норм;
4.2           провести навчання і перевірку знань пра­цівників гімназії щодо питань дотримання санітарного та епідемічного благополуччя в гімназії «Ерудит»;
4.3           розробити методичні рекомендації для учителів та батьків із питань:
§     оздоровчі паузи, традиційні та нетра­диційні фізкультхвилинки;
§     формування правильної постави;
§     режим провітрювання;
§     рухливі вправи на перервах і в поза-урочний час.
5.   Кураторам класів:
5.1.         активізувати роботу лекторію із особистої гігієни для дівчат і хлопців за участю фа­хівців;
5.2.         розглянути на батьківських зборах питан­ня «Роль родини у формуванні санітарно- гігієнічних навичок дітей»;
5.3.         провести цикл диктантів із питань попе­редження інфекційних та застудних захворювань.
6.   Психологу здійснювати діагностування психіч­ного здоров’я учнів, забезпечувати умови для створення позитивного мікроклімату, уник­нення стресових ситуацій, перевантаження учнів та релаксації педагогів і учнів.
7.   Лікарю гімназії та медсестрі:
7.1.         провести цикл бесід для учнів з теми «Формування у підлітків свідомого ставлення до свого здоров’я»;
7.2.         продовжити практику проведення моніто­рингу стану здоров’я учнів із метою ви­значення змін, що відбулися, порівняно з попереднім вивченням;
7.3.         інформувати про виконання та дотриман­ня державних правил і норм щомісяця на нараді при директорові.
8.   Постійно проводити управлінський моні­торинг шляхом опитування, анкетування, інтерв’ю та інших методів із метою визначен­ня ставлення усіх зацікавлених осіб до пи­тань санітарно-епідемічного благополуччя для отримання постійного зворотного зв’язку.

ТЕМА «ДІАГНОСТИКА ТА РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ФІЗИКИ: ГІМНАЗІЙНИЙ МОНІТОРИНГ»
Рішення педагогічної ради
1.                Роботу вчителя фізики вважати такою, що за­безпечує виконання державних програм та на­вчальних планів із предмета.
2.   Відзначити роботу вчителя фізики щодо ефек­тивного впровадження електронних засобів навчального призначення.
3.   Учителю фізики модернізувати навчально-ви­ховний процес, з цією метою:
3.1.         розробити власний сайт із метою органі­зації дистанційного навчання;
3.2.         урізноманітнити методичні прийоми на­вчання із використанням інтерактивних, проблемно-пошукових методів навчання;
3.3.         забезпечити формування навичок самоос­вітньої діяльності гімназистів через поліп­шення організації позакласної роботи;
3.4.         розробити цикл інтерактивних уроків для учнів сьомого класу.
4.                Заступникам директора з навчально-вихов­ної роботи, методистам забезпечити перехід від знаннєво-інформаційної парадигми освіти до компетентнісної, з цією метою:
4.1.         розробити методичні рекомендації та кри­терії педагогічного аналізу уроку, побу­дованого з використанням інноваційно- освітніх технологій (інформаційно-комунікаційного і компетентнісного підходу);
4.2.       створити інформаційну систему управлін­ня якості освіти в гімназії:
§     організувати щомісячну систему рей- тингового оцінювання навчальних досягнень учнів;
запровадити цільову систему моніто­рингу якості освіти;
4.3.       провести науково-теоретичні та науково- практичні семінари:
§     «Розроблення і конструювання власно­го мультимедійного навчального програмного продукту»;
§     «Медіаосвіта, інтегрована із базовою»;
§     «Інтерактивні технології в інноваційно­му навчанні, їхня роль для формування основних компетенцій учнів».
5.     Усім педагогам цілеспрямовано працювати над упровадженням нових інноваційних освітніх технологій, інформаційно-комунікативного та компетентного підходу, з цією метою:
5.1.       вивчити теоретичні аспекти інноваційних технологій;
5.2.       забезпечити упровадження ключових компетенцій у навчальний процес (за алгоритмом «знання — уміння — нави­чки — встановлення компетентності», із використанням проектних робіт, дослід­ницьких та інших форм творчої активності;
5.3.       розробити нове покоління науково-мето­дичного забезпечення;
5.4.       подати матеріали до фахових видань із досвіду роботи.
6.   Завідувачам кафедр винести на розгляд засі­данняпитання:
6.1.       аспектів компетентнісного підходу в на- вчально-виховному процесі;
6.2.       методичних особливостей дистанційного навчання на базі комп’ютерних телекому- нікацій;
6.3.       упровадження інформаційно-комунікатив­них технологій у навчально-виховному процесі.
7.   Кураторам класів:
7.1.       запровадити самозвіти учнів про рівень навчальних досягнень на класних і бать­ківських зборах;
7.2.       запровадити щомісячну рейтингову сис­тему оцінювання навчальних досягнень учнів.
8.     Методисту з інформаційних технологій:
8.1.         створити електронну бібліотеку гімназії;
8.2.         активізувати роботу зі створення науково- методичного забезпечення системи дис­танційного навчання:
§     довідкових матеріалів;
§     словників;
§     тестів;
§     завдань до тематичних атестацій;
§     завдань до підсумкових уроків;
8.3.         провести майстер-класи провідних учите­лів «Моніторинговий підхід до формуван­ня самоосвітньої компетентності учнів — основа моделювання перспективного пе­дагогічного досвіду вчителя».

ТЕМА «ВИВЧЕННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: МОНІТОРИНГОВИЙ ПІДХІД»
Рішення педагогічної ради
1.                Роботу вчителя зарубіжної літератури вважати такою, що забезпечує виконання державних навчальних планів і програм із предмета.
2.                Заступнику директора з навчально-виховної роботи:
a.     організувати та взяти під особистий контроль проведення педагогічних консультацій із зарубіжної літератури у дру­гому семестрі поточного навчального ро­ку, спрямованих на розкриття тем твор­чих робіт учнів 5-7-х класів;
b.     систематично проводити моніторинг ре­зультативності роботи вчителів із учнями, які мають високу мотивацію до навчаль­но-пізнавальної діяльності.
3.                Завідувачу кафедри гуманітарних дисциплін:
a.     на черговому засіданні проаналізувати рівень навчальних досягнень гімназистів за перший семестр навчального року, врахувати моніторинг рівня навчальних досягнень учнів із метою визначення на­прямків роботи кафедри, спрямованої на зростання якісного показника знань;
b.     розширити роботу з обміну накопиченого матеріалу із колегами зі шкіл-партнерів, активізувати взаємовідвідування уроків між членами кафедри; забезпечити роз­ширення учителями власного наукового та методичного кругозору, відвідування семінарів, конференцій.
4.                Учителю-предметнику:
a.     працювати над розширенням читацького досвіду учнів, прищеплювати критерії для орієнтації на ринку сучасних друкованих видань та спільно з бібліотекарем подбати про забезпечення учнів творами зарубіж­ної літератури в українському перекладі;
b.     розвивати почуття і мислення гімназистів, їхню читацьку культуру та творчі здібнос­ті, сприяти £шьому індивідуальному само­виявленню, з цією метою провести огляд «Мій читацький формуляр»;
c.      з метою розвитку мовленнєвої культури, поліпшення техніки читання, формування навичок виразного читання провести кон­курс на кращого читця та конкурс творів проблемного характеру;
d.     активізувати та постійно працювати над удосконаленням і поповненням навчаль­но-методичного комплексу із зарубіжної літератури, з цією метою:
§     розробити сценарій засідання літера­турного салону «При свічках» за учас­тю учнів десятого класу;
§     поповнити матеріально-технічну базу кабінету відеофільмами (екранізація творів класичної літератури);
e.      пошуково-дослідницьку роботу серед гім­назистів спрямувати на досягнення результатів на районному та міському рів­нях.

ТЕМА «ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ КУЛЬТУРИ  ПОВЕДІНКИ, НАВЧАННЯ ЇХ СПОСОБІВ РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ»
Рішення педагогічної ради
Пріоритетним напрямком виховної роботи гімназії слід вважати формування загальної куль­тури гімназистів, розвиток духовно-моральних аспектів особистості. З цією метою:
1.     Двічі на рік (січень, червень) підбивати під­сумки загального рейтингу гімназистів із урахуванням морально-етичного і творчого компонентів. Результати враховувати під час підбиття підсумків конкурсів «Клас року» і «Учень року».
2.     Із метою підвищення правової культури гім­назистів, профілактики конфліктів між учня­ми провести огляд-конкурс на кращу органі­зацію правоосвітньої роботи у класах. Кура­торам 5-11-х класів організувати і провести протягом другого семестру:
§     батьківські збори;
§     виховні години;
§     зустрічі з представниками правоохоронних органів;
§     лекції лікарів-наркологів, сексопатологів, венерологів.
3.     Із метою естетичного виховання учнів запро­вадити проведення тижня «Театр — дітям та юнацтву», тижня етикету. Учителям україн­ської мови та російської мови включити до ка­лендарних планів написання творів та відгу­ків із приводу відвідування учнями театру.
4.     Активізувати роботу гуртків, студій, клубів за інтересами. Організувати і провести фес­тиваль гуртків. Кожному керівнику провести відкриті заходи згідно з графіком, надати фо- тозвіти про роботу гуртків протягом року.
5.                Посилити роль кураторів і бібліотекаря із під­вищення читацького інтересу гімназистів, вихо­вувати в них любов і повагу до книги. Бібліоте­карю і кураторам 5-9-х класів організувати від­відування районної бібліотеки. Провести захист читацьких формулярів. Упровадити номінацію «Найкращий читач» до конкурсу «Учень року».
6.                Орієнтуватися під час викладання спецкур­су «Етика» на розвиток здатності гімназистів до самовдосконалення, формування пізнаваль­ного інтересу до проблем взаємин людей, лю­дини і природи, формування «Я»-концепції, заснованої на пріоритеті загальнолюдських цінностей.

ТЕМА «ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З УЧНЯМИ, — ЯКІ МАЮТЬ ВИСОКУ МОТИВАЦІЮ ДО НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»
Рішення педагогічної ради
1.                Створити інформаційний банк даних про об­дарованих дітей.
2.                Розробити пакет документів щодо роботи з ді­тьми, які мають підвищену мотивацію до на­вчання.
3.                Удосконалити тематику творчих завдань, до­ до­повнити їх завданнями проблемно-дослід­ницького характеру.
4.                Практикувати видання творчих робіт учнів — переможців конкурсів творчих робіт МАН, у тому числі засобами нових інформаційних комунікаційних технологій (Інтернет, КД).
5.                Розробити систему морального і матеріально­го заохочення обдарованих дітей.
6.                Визначити оптимальні методи і форми органі­зації гігієни розумової праці, харчування, від­починку та зміцнення здоров’я обдарованих дітей.
7.                 Установити міжнародні, міжрегіональні зв’язки з організаторами пошуку, навчання і вихован­ня обдарованих дітей та молоді.
8.                Продовжити роботу зі створення творчих гуртків, клубів, об’єднань з метою розвитку творчої активності учнів, що мають підвище­ну мотивацію до навчальної діяльності.
9.                Створити постійну експертну комісію із про­блем організації навчання і виховання дітей, які мають підвищену мотивацію до навчання.
10.           Розробити, апробувати та упроваджувати си­стему ранньої і поетапної діагностики та сво­єчасного виявлення обдарованих дітей, що мають підвищену мотивацію до навчальної діяльності, різних вікових категорій.
11.           Організувати проведення семінарів, курсів, на- уково-практичних конференцій, круглих сто­лів, консультацій для учнів, учителів і батьків із проблем розвитку здібностей, творчої об­дарованості гімназистів.
12.           Продовжити практику проведення психолого- педагогічних консиліумів із питань визначен­ня рівня здібностей гімназистів до навчання у гімназії, області перспективного і найближ­чого розвитку, проблем деяких учнів.

ТЕМА «СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ УДОСКОНАЛЕННЯ » ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ГІМНАЗИСТІВ У СВІТЛІ НОВІТНІХ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ПІДХОДІВ»
Рішення педагогічної ради
1.    Роботу вчителя фізкультури, керівників гурт­ків схвалити і визначити такою, що забезпечує виконання державних планів і програм.
2.     Усім педагогам спрямувати роботу на форму­вання в учнів засад здорового способу життя, організацію корисного дозвілля, реабілітацію і корекцію здоров’я.
3.                Вважати, що фізичне виховання залишаєть­ся основним джерелом збереження здоров’я, атакож з цією метою затвердити такі форми організації фізичного виховання:
§     програмного забезпечення;
§     уроків фізкультури;
§     факультативних (додаткових) уроків;
§     уроків фізкультури для учнів спеціальної групи;
§     фізичних хвилин (пауз) на уроках;
§     рухливих перерв; х самостійних занять із фізкультури;
§     спортивних годин;
§     позакласних форм занять (секцій, гуртків);
§     організованих фізкультурно-оздоровчих і спортивних заходів;
§     тестових випробувань; х педагогічного контролю за процесом фі­зичного виховання дітей.
4.    Вважати прямим обов’язком учителя фізкуль­тури убезпечення учнів, виконання вимог техніки безпеки під час проведення уроків та фізкультурно-оздоровчих заходів, система­тично проводити інструктажі з правил безпе­ки під час навчальних занять із обов’язковою реєстрацією у класному журналі та журналі реєстрації інструктажів учнів.
5.    Систематично контролювати виконання правил техніки безпеки на уроках фізичної культури.
6.    З метою успішного складання контрольних на­вчальних нормативів і вправ обов’язкового комп­лексного тесту з фізичної культури організувати правильний розвиток дітей, формувати набуття ними важливих рухових навичок і умінь, усвідом­леної індивідуальної установки на необхідність розвивати свої фізичні якості та рухові здібності.
7.    Зорієнтувати освітньо-теоретичну підготовку учнів на знайомство із українською народною фізичною культурою, спортивними традиція­ми, національними іграми, забавами;
§     створити навчально-методичний комплекс із фізичної культури;
§     провести змагання «Веселі старти», додав­ши до плану національні ігри, забави.
8.    Розробити систему індивідуальних і групових тре­нувальних вправ, творчих завдань зі степ-аеробіки, стретчінгу, шейпінгу, спрямованих на забезпе­чення єдності духовного і фізичного в людині.
9.    Створити фонотеку для побудови занять із використанням музики.
10.  Підготувати інструкторів фізкультпауз серед учнів 7-10-х класів.
11.           Зберегти належний контроль за роботою спортивних секцій, гуртків відповідно до ви­мог педагогічного контролю.
12.  Розробити проспект, назву та символіку кож­ної спортсекції, гуртка й провести презента­цію їхньої роботи.
13.   Розробити комплекс домашніх завдань із фі­зичної культури відповідно до вікових особли­востей учнів.
14.   Організувати наукову роботу в системі МАН щодо питань оздоровлення гімназистів.
15.   Розробити методичні рекомендації щодо ін­тенсивності занять із урахуванням рівня здо­ров’я кожної дитини, визначеного в процесі діагностування.
16.   Розробити методичні рекомендації для учите­лів та батьків щодо питань:
§     формування правильної постави;
§     оздоровчі паузи на фізкультхвилинки на уроках;
§     рухливі ігри, вправи на перервах та в по- заурочний час.
17.   Поповнити бібліотечний фонд літературою із фізичного виховання, сучасних видів спорту.
18.   Зміцнити матеріально-технічну базу спортив­ного залу.
19.   Розробити систему тренувальних вправ для підготовки гімназистів до участі у змаганнях із туристської техніки.

ТЕМА «ДІАГНОСТИКА ТА РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ  ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ: ГІМНАЗІЙНИЙ МОНІТОРИНГ»
Рішення педагогічної ради
1.    Роботу вчителя історії України схвалити і ви­знати такою, що забезпечує виконання на­вчальних планів і програм.
2.     Усім педагогам спрямувати роботу на форму­вання свідомого налаштування учнів на на­вчання, розвиток пізнавальних інтересів до вивчення предметів.
3.     Зорієнтувати навчально-виховний процес на висвітлення історичного коріння виник­нення української державної символіки; зміц­нення у гімназистів основ громадянського світогляду, патріотичних почуттів і любові до України.
4.     Вважати пріоритетним напрямом у роботі вчи- теля-предметника розроблення і використан­ня пакету матеріалів системного моніторингу:
§     предметно-контролювального;
§     емоційно-ціннісного ставлення до змісту освіти.
5.     Розробити технологію моніторингового дослі­дження рівня сформованості навчальної ком­потенції учнів із предмета.
6.      Підготувати і провести урок відкритої думки, із використанням нетрадиційних форм і мето­дів уроку.
7.      Поповнити бібліотечний фонд гімназії ме­тодичною, довідковою, науково-популярною, художньою літературою із історії України.
8.      Продовжити роботу із удосконалення навчаль­но-методичного комплексу з історії України. Обладнати кабінет відповідно до Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх на­вчальних закладів.
9.      Стати учасником упровадження високоефек­тивних електронних засобів навчального при­значення з історії.
10.    З метою плекання творчої особистості гімна­зиста урізноманітнити форми контролю на­вчальної компетенції учнів з історії.
11.    Здійснити поглиблений перехід бачення ролі позакласної роботи з історії для формування особистості гімназиста, з цією метою передба­чити такі форми та види науково-дослідниць­кої роботи:
§     у стаціонарних музеях;
§     музеях просто неба;
§     дослідницька робота на місцевому матеріалі;
§     краєзнавча робота: екскурсії, участь у науко­вих експериментах;
§     створення пам’яток, посібників;
§     інтерв’ю;
§     збирання історичних експонатів;
§     робота в архівах.

ТЕМА «ПРАВОВА ОСВІТА ТА ВИХОВАННЯ»
Рішення педагогічної ради
1.                Усю роботу педагогічного колективу гімназії спрямувати на виховання правової свідомо­сті, світогляду та культури, системи правових уявлень і переконань як складових громадян­ського виховання молодого покоління.
2.      Заслухати на оперативній нараді при дирек­торові з контролю, координації і планування кураторів класів та психологів гімназії що­до таких питань:
§     контроль за відвідування гімназистами на­вчальних занять;
§     залучення дітей до гурткової роботи; х організація цікавого дозвілля учнів;
§     організація профорієнтації роботи;
§     дотримання учнями єдиних вимог до гім­назистів;
§     робота куратора із формування свідомості ставлення до навчання;
§     робота з дітьми, схильними до тютюнопа- ління;
§     педагогічне керівництво учнівським само­врядуванням;
§     індивідуальна робота з учнями, які потре­бують особливої уваги з боку педагогів.
3.   Із метою формування у гімназії позитивного емоційного поля взаємовідносин серед учнів, попередження правопорушень серед підлітків, озброєння їх ґрунтовними знаннями щодо не­безпечного впливу алкоголю, тютюнопаління
та наркоманії, психологам гімназії до ______ р. за результатами діагностування розробити ко- рекційну програму.
4.   Кураторам класів:
4.1.         провести цикл виховних годин та підготу­вати методичні матеріали для узагальнення:
§     «Про гімн, прапор та герб України» (5—6-і класи);
§     «Навчання — право і обов’язок гімна­зиста» (7-й клас);
§     «Правова культура гімназиста» (8-й клас);
§     «Правова відповідальність неповноліт­ніх» (9-й клас);
§     «Злочин і кара» (10-й клас);
§     «Як ви розумієте поняття свободи і від­повідальності» (11-й клас);
4.2.         вжити невідкладних заходів щодо залу­чення учнів до занять у гуртках, секціях для цікаво організованого дозвілля; особ­ливу увагу приділити учням, схильним до правопорушень;
4.3.         на батьківських зборах періодично озна­йомлювати батьківську громадськість із питаннями правового виховання;
4.4.         зміцнити педагогічне керівництво учнів­ським самоврядуванням класів та вжити дієвих заходів щодо наповнення діяльнос­ті класних учнівських органів самовряду­вання новим змістом.
5.   Розробити та провести інтегровані уроки з правової освіти та виховання з таких пред­метів: історія, географія, українська літера­тура.
6.   Розробити тематику творчих науково-дослід­них робіт із правової тематики.
7.   Запровадити цільовий проект «Я маю право в гімназії».
8.     На сторінках гімназійної газети «Ерудит- таймс» регулярно публікувати статті з право­вої тематики, а також присвятити спеціальний випуск газети правовій тематиці.
9.      Розробити та розглянути на засіданні кафе­дри Положення про клас року, Положення про учня року.

ТЕМА «СТИМУЛЮВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСІБ САМОРОЗВИТКУ І САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ»
Рішення педагогічної ради
1.                Усім педагогічним працівникам гімназії:
1.1.         під час планування уроків у поурочних планах передбачати мотивацію і стимули пізнавальної діяльності учнів;
1.2.         розробити і виготовити дидактичний мате­ріал нового покоління із обов’язковим ви­користанням у ньому творчого характеру;
1.3.         активізувати роботу консультпунктів як од­ного із важливих стимулів підвищення по­тягу та інтересу учнів до вивчення предмета.
2.                З метою активізації пізнавальної діяльності учнів організувати і провести науково-теоре­тичний семінар «Удосконалення форм опиту­вання учнів».
3.                Розглянути на засіданнях методичних об’єд­нань проблему «Роль самостійних робіт щодо активізації пізнавальної діяльності в процесі вивчення предмета».
4.                Вважати обов’язком голів методичних об’єднань поглиблену індивідуальну роботу з вчителями щодо питань мотивації пізна­вальної діяльності учнів на уроках.
5.                На засіданні методичних об’єднань класних керівників проаналізувати та виробити ре­комендації з питань активізації пізнавальної діяльності учнів у позаурочний час.
6.                Розробити і апробувати систему поетапної діагностики та корекції впливу стимулів на ді­тей різних вікових категорій.
7.                Вивчити питання психолого-педагогічних основ активізації пізнавальної діяльності учнів сьомого класу та розглянути його на психоло- го-педагогічному консиліумі.
8.                Надати практичну допомогу молодим учителям із питань методики активізації пізнавальної ді­яльності на різних етапах проведення уроків.
9.                З метою поєднання теоретичного навчан­ня учителів із практичним утіленням ідей і осмисленням одержаних результатів органі­зувати і провести панораму відкритих уроків з метою мотивації навчання та розвитку пі­знавальних інтересів учнів.
10.           Доручити адміністрації гімназії винести на розгляд піклувальної ради питання про матеріальне стимулювання учнів, які досягли високих результатів у навчанні.
11.           Провести батьківські збори «Здібності дитини і роль родини в їхньому розвитку».
12.           Поповнити бібліотечний фонд гімназії науко­вою, довідковою, науково-популярною і пізна­вальною літературою.
13.           Створити творчу групу для підготовки ме­тодичного збірника з проблеми «Активізація пізнавальної діяльності учнів».
14.           Створити майстер-класи та студії з метою творчого навчання лідерів учнівського само­врядування.
15.           Заслухати на нараді при директорі звіт голів МО та окремих педагогічних працівників про роботу над індивідуальними проектами.

ТЕМА «ПРО ХІД ВИКОНАННЯ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ОХОРОНУ ПРАЦІ"»
Рішення педагогічної ради
1.                Відзначити, що керівництво гімназії прово­дить чималу роботу із забезпечення умов для роботи працівників.
2.                Спрямувати діяльність усього педагогічно­го колективу на попередження травматизму учнів та працівників гімназії у суворій від­повідності до Законів України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», «Про дорож­ній рух» та інших нормативних документів.
3.                Усім працівникам гімназії ґрунтовно опрацю­вати зміст основних документів про охорону праці та безпеку життєдіяльності.
4.                Своєчасно проходити медичний огляд.
5.                Організувати навчання працівників гімназії, звернути особливу увагу на вивчення Законів України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», «Про дорожній рух», «Про забезпе­чення санітарного та епідеміологічного благо­получчя населення».
6.                Посилити внутрішньогімназійний контроль за станом охорони праці та безпеки життєді­яльності.
7.                Внести зміни до правил внутрішнього розпо­рядку гімназії відповідно до наказу Міністер­ства освіти України від 10.04.2000 р. № 73.
8.                Відпрацювати практичні дії на випадок виник­нення пожежі, нещасного випадку із праців­никами гімназії та учнями.
9.                Посилити контроль за виконанням посадових інструкцій працівниками гімназії, дотриман­ням ними правил охорони праці.
10.           Проводити навчання щодо евакуації педаго­гічного та учнівського складу за умов надзви­чайних ситуацій.
11.           Забезпечити виконання програми навчального курсу «Основи безпеки життєдіяльності».
12.           Переглянути та внести зміни до інструкції  з охорони праці відповідно до нових норма- тивно-правових актів.
13.           Удосконалити циклограму навчання правила­ми техніки безпеки, а також здійсненням пе­ревірки знань учнів.
14.           Кураторам класів:
14.1.    проводити роз’яснювальну роботу з бать­ками щодо попередження побутового травматизму дітей; систематично аналізу­вати стан дитячого травматизму в гімна­зії, районі, місті, активізувати цю роботу перед канікулами, із урахуванням сезон­них особливостей;
14.2.    систематично проводити бесіди з правил техніки безпеки та попередження дитя­чого травматизму;
14.3.    на батьківських зборах розглянути пи­тання попередження дитячого травматизму, виконання учнями єдиних вимог до гімназистів.
15.           Зобов’язати вчителя фізичної культури:
15.1.    забезпечувати дотримання вимог із охо­рони праці та техніки безпеки під час проведення уроків фізкультури та спор- тивно-масових заходів;
15.2.    розробити інструктивні методичні реко­мендації обсягів рухової активності дітей відповідно до рухових психофізіологічних потреб у навчально-виховному процесі.
16.  Завідувачам кабінетів підвищеної безпеки звернути увагу на глибоке опрацювання змі­сту основних документів про охорону праці та безпеку життєдіяльності.

ТЕМА «ПРОЕКТНА І НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА - ШЛЯХ ДО ТВОРЧОСТІ УЧНЯ»
Рішення педагогічної ради
1.     Вважати проектну і пошуково-дослідну ді­яльність учнів та вчителів пріоритетними напрямками навчально-виховного процесу в гімназії.
2.     Адміністрації гімназії вжити всіх наявних ре­сурсів і можливостей для невідкладного вклю­чення кожного гімназиста, педагога до науко­во-дослідницької та проектної діяльності.
3.     Активізувати роботу постійного науково-тео­ретичного семінару «Вивчення можливостей нових технологій навчання і виховання в ро­боті з дітьми, які мають підвищену мотивацію до навчання».
4.                Започаткувати щорічну акцію «Гордість та на­дія гімназії» для визначення обдарованих дітей у номінаціях:
§     «Інтелект і талант»;
§     «Праця і майстерність»;
§     «Грація і сила»;
§     «Творчість і натхнення»;
§     «Авторитет і лідерство».
5.                Провести конкурс методичних проектів щодо організації роботи з обдарованими дітьми.
6.     Забезпечити участь гімназистів у міжнародних дослідницьких проектах (у тому числі теле­комунікаційних).
7.    Установити міжнародні, міжрегіональні зв’яз­ки з організаторами науково-дослідницької та проектної діяльності учнів.
8.     Взяти участь у захисті індивідуальних і групо­вих проектів у місті Москва (північно-західно­му окрузі).
9.     Підготувати сторінку з інформацією про кращі проекти учнів, учителів, класів із метою роз­міщення їх на \уеЬ-порталі гімназії «Ерудит».
10.  Кожному вчителю гімназії визначити індиві­дуальний проект, над яким він працюватиме протягом року.
11.  Організувати на засіданнях методичних об’єднань відкритий захист роботи вчителів над індивідуальним проектом.
12.  Організувати роботу гуртка «Основи науково- дослідницької та проектної діяльності учнів».
13.  Класним учнівським колективам рекомендува­ти запровадити в практику роботи такі проекти:
§     5-й клас — «Я і родина»;
§     6-А клас — «Я і культура»;
§     6-Б клас — «Ми — майбутнє Києва»;
§     7-й клас — «Я і гімназія»;
§     8-й клас — «Я і планета» (екологічний);
§     9-й клас — «Милосердя»;
§     10-й клас — «Я і закон»;
§     11 клас — «Я — громадянин».

ТЕМА «ДІАГНОСТИКА ТА РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ МАТЕМАТИКИ: ГІМНАЗІЙНИЙ МОНІТОРИНГ»
1.                Роботу вчителів математики вважати такою, що забезпечує виконання державних навчаль­них планів і програм.
2.                Заступнику директора з навчально-виховної роботи:
2.1.         взяти під особистий контроль якість про­ведення педагогічних консультацій учите­лями математики;
2.2.         систематично проводити моніторинг ре­зультативності роботи учителів з учнями, які мають високу мотивацію до навчаль­но-пізнавальної діяльності.
3.                Завідувачу кафедри природничо-математичних дисциплін:
3.1.         на черговому засіданні проаналізувати рівень навчальних досягнень гімназистів за перший семестр навчального року, врахувати моніторинг рівня навчальних досягнень учнів із метою визначення на­прямків роботи кафедри, спрямованої на зростання якісного показника знань;
3.2.         розширити роботу з обміну накопиченого матеріалу між членами кафедри, активі­зувати взаємовідвідування уроків; забез­печити розширення вчителями власного наукового та методичного кругозору, від­відування семінарів, конференцій;
3.3.         розробити і реалізувати програму спеці­ального факультативного курсу для гума­нітарних класів; продовжити працювати над створенням концепції математичної освіти в гуманітарній гімназії;
3.4.         спільно із учителями інформатики розро­бити серію уроків, які поєднують елемен­ти математики та інформатики за схемою «гіпотеза — комп’ютерне накопичення фа­ктів — гіпотеза — комп’ютерна перевірка».
4.                Учителям-предметникам:
4.1.         зберегти досягнутий рівень навчальних досягнень учнів, більше уваги приділя­ти включенню в уроки завдань творчого характеру,, логічних задач, елементів, су­джень різного типу;
4.2.         працювати над удосконаленням змісту і структури уроків, форм і методів навчання шляхом використання мультиме­дійних засобів навчання із застосуванням електронних засобів навчального призна­чення;
4.3.         під час складання задач, вправ і підготов­ки до уроків особливу увагу приділяти практичній спрямованості та диференці­ації навчання;
4.4.         активізувати роботу щодо залучення учнів до науково-дослідницької роботи;
4.5.         активізувати роботу із удосконалення на­вчально-методичного комплексу з матема­тики.

ТЕМА «МОНІТОРИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ  ФІЗИЧНОГО, ПСИХІЧНОГО І МОРАЛЬНОГО ЗДОРОВ'Я УЧНІВ ЯК ІНФОРМАЦІЙНА БАЗА В СИСТЕМІ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА»
1.                Результати моніторингового психолого-педа- гогічного дослідження використовувати в на­вчально-виховному процесі для забезпечення збереження психічного, фізичного, духовного здоров’я гімназистів та розвитку творчої соціально-орієнтованої особистості.
2.       Вважати пріоритетними напрямки здорового розвитку особистості: фізичний, психічний, соціальний та моральний аспекти, які макси­мально сприяють повному гармонійному роз­витку особистості, гуманізації навчально-ви­ховного процесу.
3.       Вивчити та узагальнити досвід учителів гімна­зії, району, міста (вибірково) щодо організації оптимальних соціально-педагогічних умов для розвитку особистості учнів.
4.       Адміністрації гімназії:
4.1.         продовжити роботу щодо дотримання санітарно-гігієнічних норм до організації навчально-виховного процесу (оптиміза- ція освітнього простору, створення ком­фортного середовища, дотримання гігі­єнічних норм щодо складання розкладу уроків, обсягу навчального навантаження, обсягу домашніх завдань тощо);
4.2.         удосконалити методологію та методичні підходи до аналізу діяльності навчаль­ного закладу, спрямовані на збережен­ня здоров’я гімназистів, що передбачає її комплексність, системність, цілісність, динамічність, репрезентативність та мето­дичну єдність.
5.                Психологу гімназії:
5.1.         використовувати психологічні техноло­гії співпраці та взаємодії усіх учасників освітнього процесу (діагностичні методи­ки, консультування, тренінги, індивідуаль­ні та групові форми розвивальної та пси­хопрофілактичної роботи);
5.2.         провести діагностичну, аналітичну, розви- вальну та профілактичну роботу з учня­ми, батьками, вчителями щодо форму­вання та дотримання здорового способу життя; узагальнені матеріали презентува­ти на засіданні науково-методичної ради.
6.   Медичній службі гімназії:
6.1. продовжити роботу з вітамінізації харчу­вання у зимово-весняний період;
6.2. з метою зміцнення імунної системи гім­назистів організувати вживання: фіточаїв (термін виконання)-, кисневого коктейлю (термін виконання);
6.3. розробити рекомендації гімназистам із ослабленим рівнем розвитку імунної сис­теми та їхнім батькам щодо зміцнення та загартування їхнього здоров’я.
7.   Учителю фізкультури:
7.1. продовжити роботу щодо розроблення і режиму підвищеної рухової активності гімназистів (включення до режиму на­вчального процесу блоків і комплексів динамічного навантаження);
7.2. урізноманітнювати форми і методи фор­мування цінності здоров’я та потреби здорового способу життя (спортивні свята, участь у районних та міських спортивних змаганнях, дні фізкультури і спорту, рухливі перерви, динамічні па­узи тощо).
8.  Кураторам класів:
8.1. постійно здійснювати систематичний со­ціально-педагогічний супровід класів; провести аналіз спостережень за станом основних компонентів здоров’я учнів;
8.2. активно впроваджувати виховні заходи щодо пропагування та формування здорового способу життя (виховні години, бесіди, екскурсійна діяльність, просвітницька робота з батьками тощо);
8.3. формувати та розвивати моральну компе­тентність учнів;
8.4. провести моніторингове дослідження ста­ну основних компонентів здоров’я гімна­зистів.


За матеріалами журналу «Управління школою», №31-33, 2012 р.

Немає коментарів:

Дописати коментар