Зразки рішень педагогічних рад
О.М.Перехейда, директор
гімназії «Ерудит»,
кандидат
філософських наук, м. Київ
ТЕМА «СУЧАСНИЙ СТАН ЗМІСТУ ОСВІТИ В ГІМНАЗІЇ ТА
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ІДЕЇ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ»
1. Підсумки
роботи педагогічного колективу за 200_-200_ навчальний рік і завдання на новий
навчальний рік, зазначені у доповіді директора гімназії, взяти до відома та
керівництва.
2. Схвалити
роботу педагогічного колективу 200_-200_ навчального року.
3. Відзначити,
що керівництво гімназії «Ерудит» проводить чималу роботу щодо зміцнення необхідної
матеріально-технічної бази, удосконалення навчально-виховного процесу та його
науково-методичного забезпечення.
4. Забезпечити
упровадження ідеї формування національної школи як моделі цілісної системи
світосприйняття і світорозуміння, розвитку української мови, упровадження
культурних традицій та здійснення національного виховання учнівської молоді.
5. Продовжити
модернізацію матеріально-технічної бази для упровадження в освітній процес
інноваційної форми навчання — компетентнісно зорієнтованого підходу як основи
формування життєспроможної самодостатньої особистості гімназиста.
6. Із
метою забезпечення відповідної психологічної, практичної підготовки учнів до
зовнішнього незалежного оцінювання удосконалити систему моніторингових
досліджень рівня навчальних досягнень учнів та забезпечити незалежність їхніх
результатів.
7.
Провести моніторингові дослідження рівня
навчальних досягнень гімназистів 9-11-х класів із використанням сучасних
технологічних методів контролю (9-й клас — березень; 13. 10-й клас — лютий;
11-й клас — січень).
8. Продовжити роботу щодо розвитку системи підготовки
учнів до незалежного оцінювання, з цією метою:
§ здійснити поглиблений аналіз результатів зовнішнього
незалежного оцінювання і тестових завдань із кожного навчального предмета;
§ розпочати з перших навчальних днів серйозну
підготовку дітей до зовнішнього незалежного оцінювання, зокрема з іноземних
мов;
§ модернізувати систему наявних тестових завдань із
навчальних предметів, поліпшити їхню структуру і якість, а також створити банк
нових сучасних тестових завдань.
9. Запровадити
використання новітніх інформа- ційно-комунікаційних та Інтернет-технологій,
дистанційної освіти в навчально-виховному процесі. З цією метою терміново
розпочати розроблення мультимедіапрезентаціїй гіпер- медіаторів, відеороликів,
навчальних тестів, дистанційних програм і підручників.
10.
Продовжити практику
впровадження ефективних систем оцінювання результатів навчальної діяльності
вчителів та учнів.
11.
Із метою модернізації
стратегії державно-громадського управління гімназії запровадити комплексну
самооцінку роботи гімназії (створити портфоліо матеріалів самооцінювання
роботи гімназії).
12. Упроваджувати інноваційні технології збереження
здоров’я учнів, їхнього фізичного розвитку через систему додаткової освіти,
через пошук і засвоєння нових форм позаурочної та позакласної діяльності,
спрямованої на розвиток творчих здібностей учнів у системі школи повного дня.
13. Із метою реалізації Законів України «Про охорону
праці», «Про пожежну безпеку», «Про
дорожній рух» вжити додаткових заходів щодо
забезпечення охорони праці та безпеки життєдіяльності всього колективу
гімназії і розглянути зазначене питання на засіданні педагогічної ради.
14. Створити умови
для кар’єрного зростання підлітків у мережі підліткових організацій від
рядового члена організації до члена органу самоврядування та його керівника.
15. Активізувати
роботу з підготовки учнів до участі у різноманітних конкурсах, олімпіадах
шляхом пошуку альтернативних методів і прийомів.
16. Затвердити
навчальний та робочий план гімназії на наступний навчальний рік.
ТЕМА «ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ІННОВАЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ТА
ЇХНЯ РОЛЬ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНЦІЙ УЧНІВ»
Рішення педагогічної ради
1.
Створити умови для творчого педагогічного колективу
однодумців із позитивним педагогічним і креативним мисленням та здатністю до
рефлексивної взаємодії й інноваційного пошуку:
1.1. визначити
основною метою діяльності педагогічного колективу гімназії на етапах
реалізації науково-методичної проблеми використання інноваційних освітніх технологій
у навчально-виховному процесі як необхідну передумову творчого зростання
кожного вчителя й розвитку здібностей учнів;
1.2. керівникам
предметних кафедр:
§
активізувати роботу членів предметних кафедр із
упровадження інноваційних технологій, з цією метою на засіданнях предметних
кафедр розглянути питання класифікації, доцільності та ефективності
використання методів, прийомів, форм роботи, характерних для інноваційних
технологій, що обрані вчителями;
§
розробити алгоритми кожної з визначених учителями
технологій;
§
оформити зразки застосування методів, що належать
до інноваційних технологій, умістивши їх у теку «На допомогу вчителю».
2.
Провести експертне оцінювання планів розвитку
кабінетів для удосконалення навчально- методичного комплексу як необхідної
умови забезпечення ефективності навчально-виховного процесу за нових обставин:
2.1. схвалити роботу
завідувачів навчальних кабінетів зі створення матеріально-технічного та
навчально-методичного забезпечення щодо питань упровадження освітніх
інноваційних технологій;
2.2. завідувачам
навчальних кабінетів поповнити матеріально-технічне забезпечення кабінетів
зарубіжної літератури та російської мови, основ безпеки життєдіяльності,
англійської мови, української мови та літератури.
3.
Учителям-предметникам:
3.1. забезпечити
використання комп’ютерної техніки, можливостей мультимедіа та Інтернету в
навчально-виховному процесі;
3.2. створити власні
методичні скриньки «Творчість моїх учнів» (мультимедійні виступи,
гіпермедіатвори, відеокліпи, навчальні тести, \УеЬ-сайти);
3.3. урізноманітнювати
інтерактивні методи навчання;
3.4. за результатами
незалежного тестування учнів 9-го класу із основ науки:
§
розробити програму коригувальної роботи за
допомогою колективних та індивідуальних форм;
§
підготувати засоби для коригувальної роботи;
§
провести самостійне повторення тестування за іншими
варіантами;
3.5. продовжити
практику популяризування на сторінках фахових журналів і науко- во-методичних
збірників досвіду інноваційної діяльності, розроблень із упровадження
педагогічних інновацій учителів.
4. Заступникам
директора з навчально-виховної роботи:
4.1. організувати
постійний семінар із вивчення інноваційних технологій, нових підходів у
навчанні;
4.2. за результатами
анкетування учителів провести семінари-практикуми із використанням
інтерактивних методів навчання: «Займи позицію», «Карусель», «Метод- прес»,
«Кейс-метод», «Ажурна мозаїка»;
4.3. провести
порівняльну діагностику «Володіння інтерактивними технологіями» з метою
аналізу змін, що відбулися.
ТЕМА «ШКОЛА ПОВНОГО ДНЯ ЯК ФАКТОР РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ
ГІМНАЗИСТА»
Рішення педагогічної ради
1. Створити на базі
науково-методичної ради інформаційно-ресурсний центр щодо питань координації та
надання консультативно-методичної і практичної допомоги новопризначе- ним
учителям гімназії.
2.
Із метою цродовження та поглиблення науково-експериментальних
досліджень учителів гімназії щороку видавати методичний збірник.
3. Провести
науково-практичну конференцію «Школа повного дня (ШПД) як інноваційна, відкрита
соціально-педагогічна система».
4.
Визнати дослідно-експериментальну роботу щодо
впровадження інноваційного проекту ШПД педагогічно доцільною, яка отримала
позитивне схвалення батьківської громадськості.
5. Науково-методичній
раді гімназії:
5.1. продовжити роботу щодо розроблянь
нормативного, науково-психологічного, інформаційного забезпечення, упровадження
інноваційного проекту ШПД;
5.2. поглибити теоретико-методологічне
обґрунтування проекту ШПД;
5.3. розробити стратегію участі гімназії
в інноваційному проекті «Школа повного року».
6.
Із метою поширення досвіду серед педагогічної
громадськості за матеріалами експерименту ШПД підготувати матеріали до
спецвипуску «Рідна школа».
ТЕМА «ЗАХИСТ ВЛАСНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ СИСТЕМИ ВЧИТЕЛЯМИ, ЯКІ
АТЕСТУЮТЬСЯ. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ МАЙСТРІВ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПРАВИ»
Рішення педагогічної ради
1.
Схвалити творчий звіт учителів. Взяти до уваги
творчий звіт педагогів під час розгляду на засіданні атестаційної комісії.
2.
Спланувати на базі позитивного досвіду проведення
семінарів, навчання молодих і мало- досвідчених учителів, серії відкритих
уроків, позакласних заходів.
3.
Педагогічному колективу гімназії використовувати
позитивний досвід учителів, які атестуються.
4.
Продовжити висвітлення педагогічного досвіду
майстрів педагогічної справи на сторінках фахових видань.
5.
Продовжити традицію надавати можливість працювати
вчителям-методистам на довірі.
ТЕМА «ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ГІМНАЗИСТІВ»
Рішення педагогічної ради
1.
Із метою реалізації проекту «Етичний кодекс
українського педагога» посилити адміністративний контроль за дотриманням
педагогічної етики, недопущенням фізичного насильства, нетактовного ставлення
та байдужості до проблем дітей під час навчально-виховного процесу. Провести
діагностику стану етичної компетенції педагогічного колективу.
2.
Методисту із виховної роботи запровадити на
постійних засадах проведення учнівських і батьківських лекторіїв щодо
особливостей психофізичних характеристик дітей різного віку.
3.
Кураторам класів:
3.1. постійно здійснювати систематичний
соціально-педагогічний супровід класів, провести моніторингові дослідження із
освітніх та соціально-культурних проблем учнів та їхніх батьків; узагальнені
матеріали презентувати на засіданнях при директорові;
3.2. організувати обговорення основних
напрямків соціалізації підлітків на засіданнях кафедри національного виховання;
3.3. провести цикл виховних годин:
§ «Культура
спілкування — основна вимога людських відносин»;
§ «Поняття про
дружбу і товаришування»;
§ забезпечити
участь батьків у роботі лекторію «Я і соціум».
4.
Психологу гімназії:
4.1. провести навчальний семінар із
питань поліпшення взаємодії педагогів та батьків щодо виховання дітей;
4.2. провести діагностичне дослідження
із вивчення освітніх та соціально-культурних проблем учнів та їхніх батьків з
метою розвитку творчої соціально-орієнтованої особистості;
4.3. здійснювати
аналіз моральної самооцінки, рівня соціалізації підлітків, самоорганізації
ініціативи старшокласників для плідного залучення їх у роботу самоврядування;
4.4. проводити
індивідуальне консультування учнів і батьків із проблемних питань сучасної
соціалізації.
5.
Учителю етики:
5.1. організувати
проведення позакласних заходів із метою ознайомлення, поглиблення та
збагачення знань про моральний зміст культури людства,
культури звичаїв і традицій українського народу.
1. Роботу вчителів
іноземної мови визнати такою, що забезпечує виконання державних планів,
програм і стандартів освіти.
2. Адміністрації
гімназії удосконалити методологію і методичні підходи до організації та проведення
моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень учнів, з цією метою розробити:
2.1. інструментарій моніторингових досліджень
рівня навчальних досягнень учнів;
2.2. технологію проведення моніторингу;
2.3. передбачити матеріальне
забезпечення моніторингу.
3. Учителям іноземної мови:
3.1. із урахуванням результатів
тестування і виявлених недоліків базової підготовки учнів із іноземної мови,
організувати коригувальну роботу за допомогою колективних та індивідуальних
форм;
3.2. провести повторне тестування учнів
за іншими варіантами;
3.3. опрацювати результати тестування,
проаналізувати стан базової підготовки учнів із іноземної мови порівняно з
іншими вимірюваннями, із середньостатистичними даними.
4. Продовжити цілеспрямовану роботу та творчу орієнтацію
учителів іноземної мови на оволодіння такими методичними системами, як:
§
свідомо практичний підхід;
§
комунікативно-функціональний підхід;
§
інтенсивний метод;
§
комунікативно-діяльнісний підхід;
§
комунікативно-особистісний метод;
§
системно-комунікативний підхід.
5. Розробити комплекс організаційно-методич- них заходів
щодо підвищення якості уроків з іноземної мови та забезпечити їхнє упровадження
у навчально-виховний процес.
6. У процесі вдосконалення системи роботи вчителів
іноземної мови передбачити форми, що сприяють створенню та розвитку мовленнєвої
компетенції учнів, а саме:
§
комп’ютерні програми;
§
зустрічі ті спілкування із носіями мови;
§
міжнародні контакти;
§
підвищення кваліфікації вчителів (фонетичні
конференції, семінари);
§
позакласні заходи (номери художньої самодіяльності
іноземною мовою під час традиційних масових свят);
§
нетрадиційні уроки;
§
Інтернет;
§
е-mail;
§
використання аутентичних підручників.
7. Продовжувати укладати угоди про співпрацю із
науковими лінгвістичними центрами.
8. Використовувати можливості посольств, консульств,
іноземних представництв міжнародних фондів для організації мовної практики
вчителів та учнів.
9. Створити банк електронних носіїв із іноземних мов та
країн, де ця мова є рідною.
10.
Продовжити роботу
щодо удосконалення навчально-методичного комплексу з іноземних мов.
11.
Практикувати виїзд
гімназистів на мовну практику до своїх закордонних партнерів, а також обмін
делегаціями школярів.
ТЕМА «ДІАГНОСТИКА І ФОРМУВАННЯ САМООСВІТНЬОЇ
КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЕСЯТИКЛАСНИКІВ»
1.
Роботу вчителів, які викладають у десятому класі,
вважати такою, що в цілому забезпечує досягнення базового рівня підготовки
учнів, а також самоосвітню компетентність старшокласників, яка забезпечить
їхнє подальше навчання.
2.
Із метою координації роботи з питань підготовки
учнів до зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти адміністрації
гімназії:
2.1. провести
інструктивно-методичні наради вчителів-предметників:
2.2. організувати і провести гімназійний
тур незалежного тестування із основ наук у такі терміни:
11-й клас — лютий; 9-і класи —
березень; 8-й клас — квітень;
2.3. удосконалити організаційну модель
проведення незалежного тестування із основ наук та вивчення рівня
самоосвітньої компетентності учнів;
2.4. організувати роботу
науково-теоретичного семінару «Інноваційні технології навчання»;
2.5. забезпечити належне проведення
моніторингу рівня навчальних досягнень та самоосвітньої компетентності учнів.
3. Завідувачам
кафедр:
3.1. сформувати методичні посібники «Діагностичні
комплекти моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень та самоосвітньої
діяльності учнів»;
3.2. провести моніторингові дослідження
рівня навчальних досягнень учнів.
4.
Учителям-предметникам:
4.1. за результатами незалежного
тестування учнів 10-го класу із основ наук:
§
розробити програму коригувальної роботи за
допомогою колективних та індивідуальних форм; х підготувати засоби для
коригувальної роботи;
§ провести
самостійний повторне тестування за іншими варіантами;
4.2. розробити та надрукувати діагностичні
пакети для проведення незалежного тестування учнів;
4.3. провести тренувальні діагностування
учнів із метою підготовки до гімназійного туру незалежного тестування.
5. Кураторам класів:
5.1. за результатами діагностики рівня
самоосвітньої компетентності учнів 10-го класу провести коригувальну роботу за
допомогою колективних та індивідуальних форм;
5.2. провести батьківські збори з питань
організації та проведення незалежного зовнішнього оцінювання;
5.3. проаналізувати рівень сформованості
самоосвітньої компетентності та результати незалежного гімназійного
тестування учнів із основ наук та довести до відома батьків і учнів;
5.4. провести діагностичні дослідження
рівня самоосвітньої компетентності учнів.
ТЕМА «ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГОВО
ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ГЕОГРАФІЇ»
Рішення педагогічної ради
1.
Роботу вчителів географії вважати такою, що
'забезпечує виконання держаних програм і навчальних планів із предмета.
2. Учителям
географії продовжити роботу щодо реалізації педагогічного експерименту «Апробація
електронних засобів навчального призначення».
3. Заступнику
директора з навчально-виховної роботи:
3.1. систематично проводити моніторинг
результативності роботи вчителів із учнями, які мають високу мотивацію до
навчально-пізнавальної діяльності;
3.2. провести моніторингові дослідження
рівня навчальних досягнень учнв із географії.
4. Завідувачу кафедри
природниче -математичних дисциплін:
4.1. на черговому засіданні кафедри
обговорити питання створення методичних посібників із тематичного контролю
для учнів 10-11-х класів;
4.2. розширити роботу з обміну зібраного
матеріалу поміж членами кафедри, активізувати взаємовідвідування уроків, забезпечити
розширення учителями власного наукового та методичного кругозору, відвідування
семінарів, конференцій.
5.
Учителям-предметникам:
5.1. продовжити практику популяризування
на сторінках фахових журналів і науково- методичних збірників досвіду інноваційної
діяльності, розроблень упровадження педагогічних інновацій учителів географії;
5.2. розробити і провести серію уроків
із використанням мультимедійних засобів навчання та із застосуванням
електронних засобів навчального призначення й подати звіт до
науково-методичного центру гімназії;
5.3. створити картотеку посилань на
ресурси в Інтернеті, які висвітлюють нові підходи до викладання навчального
предмета;
5.4. сприяти підвищенню професійно-особистісної
кваліфікації вчителів для роботи із творчо розвиненими дітьми через
організаційно-педагогічне забезпечення та підтримку
наукових робіт учнів, призначити учителів географії відповідальними за
підготовку учнів — переможців гімназійного туру МАН до районного та міського
етапів;
5.5.
активізувати роботу щодо удосконалення
навчально-методичного комплексу з географії, з цією метою:
§
створити базу стандартизованих тестових завдань із
тематичного контролю знань для учнів 6-11-х класів;
§
придбати електронні методичні комплекси з курсу
«Загальна географія» для учнів 6-го класу;
5.6.
організувати науково-краєзнавчу роботу з метою
вивчення історії рідного краю шляхом залучення учнів до туристсько-
краєзнавчого гуртка «Дивограй»;
5.7.
організувати і провести екскурсії з учнями 5-9-х
класів до Національного науково- природничого музею за експозиціями: мінералогія,
палеонтологія, зоологія, ботаніка.
ТЕМА «МОНІТОРИНГ
ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ — НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ГІМНАЗИСТІВ ІЗ ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА»
1.
Роботу вчителя правознавства вважати такою, що забезпечує
виконання державної програми та навчального плану із предмета.
2.
Відзначити творчу роботу вчителя із учнями, які
мають здібності до поглибленого вивчення правознавства, як достатню.
3.
Заступнику директора з навчально-виховної роботи:
3.1.
взяти під особистий контроль якість проведення
педагогічних консультацій учителем правознавства із учнями, які не встигають;
3.2.
провести анкетування батьків для створення
соціального паспорту гімназії;
3.3.
під час проведення нарад і засідань постійно
аналізувати роботу вчителів із обдарованими дітьми, практикувати виступи про
досвід роботи найрезультативнішої з них.
4.
Завідувачу кафедри суспільно-гуманітарних дисциплін:
'
4.1.
провести круглий стіл для учителів кафедри з питань
організації роботи із обдарованими та здібними дітьми через факультативні
заняття.
5.
Учителю-предметнику:
5.1.
продовжити практику популяризації на сторінках
фахових журналів і газет напрацю- вань із власного педагогічного досвіду;
5.2.
активізувати роботу із удосконалення навчально-методичного
комплексу з правознавства, з цією метою:
§
придбати електронний методичний комплекс із курсу
«Правознавство»;
§
придбати юридичні
словники, кодекси, хрестоматії, Конституцію України;
5.3.
розробити цикл виховних годин для учнів 5-7-х
класів за Конвенцією про права дитини;
5.4.
узагальнити розроблення уроків із правової
грамотності та помістити їх до збірки «Методичний вісник кафедри суспільно-
гуманітарних дисциплін»;
5.5.
розробити інтегровані уроки з правової освіти та
виховання за такими предметами: історія, географія, українська література;
5.6.
організувати з учнями додаткові індивідуальні
заняття щодо питань, у яких виявлено прогалини, задля їх
усунення.
6.
Заступнику директора з виховної роботи:
6.1.
контролювати проведення позакласної роботи із
правової освіти у гімназії, виносити питання для обговорення на нараді при
директорові;
6.2.
із метою підвищення правової культури гімназистів,
профілактики конфліктів між учнями провести огляд-конкурс на кращу правоосвітню
роботу в класах.
ТЕМА «ПІДЛІТОК І
СОЦІУМ»
1.
Заступнику директора з виховної роботи, пе-
дагогу-організатору, завідувачу кафедри національного виховання активізувати
роботу учнівського самоврядування із метою залучення до планування та
організації внутрішньо- гімназійного життя, розвитку громадянської активності,
організації здорового способу життя учнівської молоді, з цією метою:
§
провести розширене засідання ради учнівського
самоврядування «Молодь та ініціатива»;
§
започаткувати проведення диспутів для лідерів
учнівського самоврядування «Як вести за собою», «Імідж лідера»;
§
розробити план заходів для проведення кон- курсу
«Лідер-2008»;
§
організувати та провести конкурс класних центрів
учнівського самоврядування «Дозвілля і культура».
2. Кураторам класів:
2.1. постійно здійснювати систематичний
соці- ально-педагогічний супровід класів; провести моніторингові дослідження
із освітніх та соціально-культурних проблем учнів та їхніх батьків;
узагальнені матеріали презентувати на засіданнях при директорові;
2.2. організувати обговорення основних
напрямків соціалізації підлітків на засіданнях кафедри національного
виховання;
2.3. провести цикл виховних годин:
§
«Життя і здоров’я людини — найвища цінність
держави»;
§
«Рання юність — важлива пора для визначення місця і
ролі людини в суспільстві»;
§
«Поняття про дружбу і товаришування»;
§
«Культура спілкування — основна вимога людських
відносин»;
§
«Шануймо своїх батьків»;
2.4. забезпечити участь батьків у роботі
лекторію «Я і соціум»;
2.5. взяти участь у конкурсі «Свято
гумору».
3.
Психологу гімназії:
3.1. провести діагностичне дослідження
із вивчення освітніх та соціально-культурних проблем учнів та їхніх батьків з
метою розвитку творчої соціально-орієнтованої особистості;
3.2. здійснювати аналіз моральної
самооцінки, рівня соціалізації підлітків, самоорганізації, ініціативи
старшокласників для плідного залучення їх до роботи самоврядування;
3.3. проводити індивідуальне
консультування учнів і батьків із проблемних питань сучасної соціалізації.
4. Учителям-предметникам:
4.1. запроваджувати
проблемно-дослідницькі, проектні методи соціалізації гімназистів у навчально-виховному процесі.
5. Бібліотекарю
гімназії:
5.1. створити інформаційний банк
літератури з питання «Я і соціум».
ТЕМА «ПРО РЕЗУЛЬТАТИ МОНІТОРИНГОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ
НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ХІМІЇ»
Рішення педагогічної ради
1.
Роботу вчителя хімії вважати такою, що забезпечує
виконання державних програм та навчальних планів із предмета.
2.
Відзначити роботу вчителя хімії щодо ефективного
використання модульно-розвивально- го призначення.
3.
Усім педагогам цілеспрямовано працювати над
упровадженням нових інноваційних освітніх технологій,
інформаційно-комунікативного та компетентного підходу, з цією метою:
3.1.
здійснювати інноваційно-трансформаційний підхід до
вивчення нового матеріалу шляхом системного використання індивідуальних
програм та інтерактивних форм роботи на уроках для формування компе- тентнісної
моделі особистості;
3.2.
активізувати групову навчальну діяльність учнів під
час проведення уроків і семінарських занять;
3.3.
активно залучати учнів до створення навчальних
електронних програм, використання яких активізуватиме навчально-ви- ховний
процес, поглиблюватиме знання школярів із теми дослідження, розвиватиме їхні
творчі можливості.
4.
Учителю хімії модернізувати навчально-виховний
процес, з цією метою:
4.1.
розробити власний сайт із метою організації
дистанційного навчання;
4.2.
для подальшого удосконалення використання елементів
модульно-розвивального навчання на уроках хімії скласти для вивчення органічної
хімії у десятому класі різновиди змісту роз- вивальної взаємодії: А —
психолого-пе дагогічний; Б — навчально-предметний; В — методично-засобовий; та
сфери змістовних модулів: 1 — модуль знань; 2 — модуль норм; 3
— модуль цінностей.
5.
Завідувачам кафедр винести на розгляд засідання
питання:
5.1.
моніторингу якості навчальних досягнень учнів за
перший семестр поточного навчального року;
5.2.
підготовки випускників до зовнішнього незалежного
оцінювання.
6.
Заступникам директора з навчально-виховної роботи
під час переходу від знаннєво- інформаційної парадигми освіти до компе-
тентнісної:
провести діагностичне анкетування учнів для дослідження
ефективності упровадження і ефективності дій
інноваційних інтерактивних методів навчання на розвиток особистості учнів;
7.
постійно проводити моніторинг якості навчання,
з’ясовувати причини і рівень невідповідності результатів знань, а також
здійснювати попередній, поточний та підсумковий контроль для отримання інформації
про поточне засвоєння навчального матеріалу, із коригуванням підсумкового
контролю.
8.
Кураторам класів:
9.
провести самозвіти учнів про рівень навчальних-досягнень
на класних і батьківських зборах;
10.
продовжити проведення щомісячної рей- тингової
системи оцінювання навчальних досягнень учнів.
ТЕМА «ПРО ХІД ВИКОНАННЯ ДЕРЖАВНИХ — САНІТАРНИХ ПРАВИЛ І НОРМ ВЛАШТУВАННЯ,
УТРИМАННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-
ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ДСанПіН 5.5.2.008-01»
Рішення педагогічної ради
1.
Відзначити, що керівництвом гімназії проведено
чималу роботу із забезпечення виконання Державних санітарних правил і норм
влаштування, управління загальноосвітніх навчальних закладів та організації
навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01.
2.
Усім працівникам гімназії глибоко опрацювати зміст
Державних санітарних правил і норм влаштування, управління загальноосвітніх навчальних
закладів та організації навчально- виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01.
3.
Спрямувати роботу всього педагогічного колективу на
неухильне дотримання державних правил і норм.
4.
Заступникам директора з навчально-методичної
роботи, з навчально-виховної роботи, методисту та педагогу-організатору:
4.1
здійснювати постійний контроль за виконанням і
дотриманням державних правил і норм;
4.2
провести навчання і перевірку знань працівників
гімназії щодо питань дотримання санітарного та епідемічного благополуччя в
гімназії «Ерудит»;
4.3
розробити методичні рекомендації для учителів та
батьків із питань:
§
оздоровчі паузи, традиційні та нетрадиційні фізкультхвилинки;
§
формування правильної постави;
§
режим провітрювання;
§
рухливі вправи на перервах і в поза-урочний час.
5.
Кураторам класів:
5.1.
активізувати роботу лекторію із особистої гігієни
для дівчат і хлопців за участю фахівців;
5.2.
розглянути на батьківських зборах питання «Роль
родини у формуванні санітарно- гігієнічних навичок дітей»;
5.3.
провести цикл диктантів із питань попередження
інфекційних та застудних захворювань.
6.
Психологу здійснювати діагностування психічного
здоров’я учнів, забезпечувати умови для створення
позитивного мікроклімату, уникнення стресових ситуацій, перевантаження учнів
та релаксації педагогів і учнів.
7.
Лікарю гімназії та медсестрі:
7.1.
провести цикл бесід для учнів з теми «Формування у
підлітків свідомого ставлення до свого здоров’я»;
7.2.
продовжити практику проведення моніторингу стану
здоров’я учнів із метою визначення змін, що відбулися, порівняно з попереднім
вивченням;
7.3.
інформувати про виконання та дотримання державних
правил і норм щомісяця на нараді при директорові.
8.
Постійно проводити управлінський моніторинг шляхом
опитування, анкетування, інтерв’ю та інших методів із метою визначення
ставлення усіх зацікавлених осіб до питань санітарно-епідемічного благополуччя
для отримання постійного зворотного зв’язку.
ТЕМА «ДІАГНОСТИКА ТА РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ ФІЗИКИ:
ГІМНАЗІЙНИЙ МОНІТОРИНГ»
Рішення педагогічної ради
1.
Роботу вчителя фізики вважати такою, що забезпечує
виконання державних програм та навчальних планів із предмета.
2.
Відзначити роботу вчителя фізики щодо ефективного
впровадження електронних засобів навчального призначення.
3.
Учителю фізики модернізувати навчально-виховний
процес, з цією метою:
3.1.
розробити власний сайт із метою організації дистанційного навчання;
3.2.
урізноманітнити методичні прийоми навчання із
використанням інтерактивних, проблемно-пошукових методів навчання;
3.3.
забезпечити формування навичок самоосвітньої
діяльності гімназистів через поліпшення організації позакласної роботи;
3.4.
розробити цикл інтерактивних уроків для учнів
сьомого класу.
4.
Заступникам директора з навчально-виховної роботи,
методистам забезпечити перехід від знаннєво-інформаційної парадигми освіти до
компетентнісної, з цією метою:
4.1.
розробити методичні рекомендації та критерії
педагогічного аналізу уроку, побудованого з використанням інноваційно- освітніх
технологій (інформаційно-комунікаційного і компетентнісного підходу);
4.2.
створити інформаційну систему управління якості
освіти в гімназії:
§
організувати щомісячну систему рей- тингового
оцінювання навчальних досягнень учнів;
запровадити цільову систему моніторингу якості освіти;
4.3.
провести науково-теоретичні та науково- практичні
семінари:
§
«Розроблення і конструювання власного
мультимедійного навчального програмного продукту»;
§
«Медіаосвіта, інтегрована із базовою»;
§
«Інтерактивні технології в інноваційному навчанні,
їхня роль для формування основних компетенцій учнів».
5.
Усім педагогам цілеспрямовано працювати над
упровадженням нових інноваційних освітніх технологій, інформаційно-комунікативного
та компетентного підходу, з цією метою:
5.1.
вивчити теоретичні аспекти інноваційних технологій;
5.2.
забезпечити упровадження ключових компетенцій у
навчальний процес (за алгоритмом «знання — уміння — навички — встановлення
компетентності», із використанням проектних робіт, дослідницьких та інших форм
творчої активності;
5.3.
розробити нове покоління науково-методичного
забезпечення;
5.4.
подати матеріали до фахових видань із досвіду
роботи.
6.
Завідувачам кафедр
винести на розгляд засіданняпитання:
6.1.
аспектів компетентнісного підходу в на-
вчально-виховному процесі;
6.2.
методичних особливостей дистанційного навчання на
базі комп’ютерних телекому- нікацій;
6.3.
упровадження інформаційно-комунікативних технологій
у навчально-виховному процесі.
7.
Кураторам класів:
7.1.
запровадити самозвіти учнів про рівень навчальних
досягнень на класних і батьківських зборах;
7.2.
запровадити щомісячну рейтингову систему оцінювання
навчальних досягнень учнів.
8. Методисту з
інформаційних технологій:
8.1.
створити електронну бібліотеку гімназії;
8.2.
активізувати роботу зі створення науково-
методичного забезпечення системи дистанційного навчання:
§
довідкових матеріалів;
§
словників;
§
тестів;
§
завдань до тематичних атестацій;
§
завдань до підсумкових уроків;
8.3.
провести майстер-класи провідних учителів
«Моніторинговий підхід до формування самоосвітньої компетентності учнів —
основа моделювання перспективного педагогічного досвіду вчителя».
ТЕМА «ВИВЧЕННЯ РІВНЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ
ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: МОНІТОРИНГОВИЙ ПІДХІД»
Рішення педагогічної ради
1.
Роботу вчителя зарубіжної літератури вважати такою, що забезпечує виконання державних навчальних планів
і програм із предмета.
2.
Заступнику директора з навчально-виховної роботи:
a.
організувати та взяти під особистий контроль
проведення педагогічних консультацій із зарубіжної літератури у другому
семестрі поточного навчального року, спрямованих на розкриття тем творчих
робіт учнів 5-7-х класів;
b.
систематично проводити моніторинг результативності
роботи вчителів із учнями, які мають високу мотивацію до навчально-пізнавальної
діяльності.
3.
Завідувачу кафедри гуманітарних дисциплін:
a.
на черговому засіданні проаналізувати рівень навчальних досягнень гімназистів за перший семестр навчального
року, врахувати моніторинг рівня навчальних досягнень учнів із метою визначення
напрямків роботи кафедри, спрямованої на зростання якісного показника знань;
b.
розширити роботу з обміну накопиченого матеріалу із
колегами зі шкіл-партнерів, активізувати взаємовідвідування уроків між членами
кафедри; забезпечити розширення учителями власного наукового та методичного
кругозору, відвідування семінарів, конференцій.
4.
Учителю-предметнику:
a.
працювати над розширенням читацького досвіду учнів,
прищеплювати критерії для орієнтації на ринку сучасних друкованих видань та
спільно з бібліотекарем подбати про забезпечення учнів творами зарубіжної
літератури в українському перекладі;
b.
розвивати почуття і мислення гімназистів, їхню
читацьку культуру та творчі здібності, сприяти £шьому індивідуальному самовиявленню,
з цією метою провести огляд «Мій читацький формуляр»;
c.
з метою розвитку мовленнєвої культури, поліпшення
техніки читання, формування навичок виразного читання провести конкурс на
кращого читця та конкурс творів проблемного характеру;
d.
активізувати та постійно працювати над
удосконаленням і поповненням навчально-методичного комплексу із зарубіжної
літератури, з цією метою:
§
розробити сценарій засідання літературного салону
«При свічках» за участю учнів десятого класу;
§
поповнити матеріально-технічну базу кабінету
відеофільмами (екранізація творів класичної літератури);
e.
пошуково-дослідницьку роботу серед гімназистів
спрямувати на досягнення результатів на районному та міському рівнях.
ТЕМА «ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ КУЛЬТУРИ ПОВЕДІНКИ, НАВЧАННЯ ЇХ СПОСОБІВ РОЗВ'ЯЗАННЯ
КОНФЛІКТІВ»
Рішення педагогічної ради
Пріоритетним
напрямком виховної роботи гімназії слід вважати формування загальної культури
гімназистів, розвиток духовно-моральних аспектів особистості. З цією метою:
1.
Двічі на рік (січень, червень) підбивати підсумки
загального рейтингу гімназистів із урахуванням морально-етичного і творчого
компонентів. Результати враховувати під час підбиття підсумків конкурсів «Клас
року» і «Учень року».
2.
Із метою підвищення правової культури гімназистів,
профілактики конфліктів між учнями провести огляд-конкурс на кращу організацію
правоосвітньої роботи у класах. Кураторам 5-11-х класів організувати і
провести протягом другого семестру:
§
батьківські збори;
§
виховні години;
§
зустрічі з представниками правоохоронних органів;
§
лекції лікарів-наркологів, сексопатологів, венерологів.
3.
Із метою естетичного виховання учнів запровадити
проведення тижня «Театр — дітям та юнацтву», тижня етикету. Учителям української
мови та російської мови включити до календарних планів написання творів та
відгуків із приводу відвідування учнями театру.
4.
Активізувати роботу гуртків, студій, клубів за
інтересами. Організувати і провести фестиваль гуртків. Кожному керівнику
провести відкриті заходи згідно з графіком, надати фо- тозвіти про роботу
гуртків протягом року.
5.
Посилити роль кураторів і бібліотекаря із підвищення
читацького інтересу гімназистів, виховувати в них любов і повагу до книги.
Бібліотекарю і кураторам 5-9-х класів організувати відвідування районної
бібліотеки. Провести захист читацьких формулярів. Упровадити номінацію «Найкращий
читач» до конкурсу «Учень року».
6.
Орієнтуватися під час викладання спецкурсу «Етика»
на розвиток здатності гімназистів до самовдосконалення, формування пізнавального
інтересу до проблем взаємин людей, людини і природи, формування «Я»-концепції,
заснованої на пріоритеті загальнолюдських цінностей.
ТЕМА «ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З УЧНЯМИ, — ЯКІ МАЮТЬ ВИСОКУ
МОТИВАЦІЮ ДО НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»
Рішення педагогічної ради
1.
Створити інформаційний банк даних про обдарованих
дітей.
2.
Розробити пакет документів щодо роботи з дітьми,
які мають підвищену мотивацію до навчання.
3.
Удосконалити тематику творчих завдань, до доповнити їх завданнями проблемно-дослідницького характеру.
4.
Практикувати видання творчих робіт учнів —
переможців конкурсів творчих робіт МАН, у тому числі засобами нових
інформаційних комунікаційних технологій (Інтернет, КД).
5.
Розробити систему морального і матеріального
заохочення обдарованих дітей.
6.
Визначити оптимальні методи і форми організації
гігієни розумової праці, харчування, відпочинку та зміцнення здоров’я
обдарованих дітей.
7.
Установити
міжнародні, міжрегіональні зв’язки з організаторами пошуку, навчання і виховання
обдарованих дітей та молоді.
8.
Продовжити роботу зі створення творчих гуртків,
клубів, об’єднань з метою розвитку творчої активності учнів, що мають підвищену
мотивацію до навчальної діяльності.
9.
Створити постійну експертну комісію із проблем
організації навчання і виховання дітей, які мають підвищену мотивацію до
навчання.
10.
Розробити, апробувати та упроваджувати систему
ранньої і поетапної діагностики та своєчасного виявлення обдарованих дітей, що
мають підвищену мотивацію до навчальної діяльності, різних вікових категорій.
11.
Організувати проведення семінарів, курсів, на-
уково-практичних конференцій, круглих столів, консультацій для учнів, учителів
і батьків із проблем розвитку здібностей, творчої обдарованості гімназистів.
12.
Продовжити практику проведення психолого-
педагогічних консиліумів із питань визначення рівня здібностей гімназистів до
навчання у гімназії, області перспективного і найближчого розвитку, проблем
деяких учнів.
ТЕМА «СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ УДОСКОНАЛЕННЯ » ФІЗИЧНОГО
ВИХОВАННЯ ГІМНАЗИСТІВ У СВІТЛІ НОВІТНІХ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ ПІДХОДІВ»
Рішення педагогічної ради
1.
Роботу вчителя фізкультури, керівників гуртків
схвалити і визначити такою, що забезпечує виконання державних планів і програм.
2.
Усім педагогам спрямувати роботу на формування в
учнів засад здорового способу життя, організацію корисного дозвілля,
реабілітацію і корекцію здоров’я.
3.
Вважати, що фізичне виховання залишається основним
джерелом збереження здоров’я, атакож з цією метою затвердити такі форми
організації фізичного виховання:
§
програмного забезпечення;
§
уроків фізкультури;
§
факультативних (додаткових) уроків;
§
уроків фізкультури для учнів спеціальної групи;
§
фізичних хвилин (пауз) на уроках;
§
рухливих перерв; х самостійних занять із
фізкультури;
§
спортивних годин;
§
позакласних форм занять (секцій, гуртків);
§
організованих фізкультурно-оздоровчих і спортивних
заходів;
§
тестових випробувань; х педагогічного
контролю за процесом фізичного виховання дітей.
4.
Вважати прямим обов’язком учителя фізкультури
убезпечення учнів, виконання вимог техніки безпеки під час проведення уроків та
фізкультурно-оздоровчих заходів, систематично проводити інструктажі з правил
безпеки під час навчальних занять із обов’язковою реєстрацією у класному
журналі та журналі реєстрації інструктажів учнів.
5.
Систематично контролювати виконання правил техніки
безпеки на уроках фізичної культури.
6.
З метою успішного складання контрольних навчальних
нормативів і вправ обов’язкового комплексного тесту з фізичної культури
організувати правильний розвиток дітей, формувати набуття ними важливих рухових
навичок і умінь, усвідомленої індивідуальної установки на необхідність
розвивати свої фізичні якості та рухові здібності.
7.
Зорієнтувати освітньо-теоретичну підготовку учнів на
знайомство із українською народною фізичною культурою, спортивними традиціями,
національними іграми, забавами;
§
створити навчально-методичний комплекс із фізичної
культури;
§
провести змагання «Веселі старти», додавши до плану
національні ігри, забави.
8.
Розробити систему індивідуальних і групових тренувальних
вправ, творчих завдань зі степ-аеробіки, стретчінгу, шейпінгу, спрямованих на
забезпечення єдності духовного і фізичного в людині.
9.
Створити фонотеку для побудови занять із
використанням музики.
10. Підготувати
інструкторів фізкультпауз серед учнів 7-10-х класів.
11.
Зберегти належний контроль за роботою спортивних секцій, гуртків відповідно до вимог педагогічного контролю.
12. Розробити
проспект, назву та символіку кожної спортсекції, гуртка й провести презентацію
їхньої роботи.
13.
Розробити комплекс домашніх завдань із фізичної
культури відповідно до вікових особливостей учнів.
14.
Організувати наукову роботу в системі МАН щодо питань
оздоровлення гімназистів.
15.
Розробити методичні рекомендації щодо інтенсивності
занять із урахуванням рівня здоров’я кожної дитини, визначеного в процесі
діагностування.
16.
Розробити методичні рекомендації для учителів та
батьків щодо питань:
§
формування правильної постави;
§
оздоровчі паузи на фізкультхвилинки на уроках;
§
рухливі ігри, вправи на перервах та в по- заурочний
час.
17.
Поповнити бібліотечний фонд літературою із фізичного
виховання, сучасних видів спорту.
18.
Зміцнити матеріально-технічну базу спортивного
залу.
19.
Розробити систему тренувальних вправ для підготовки
гімназистів до участі у змаганнях із туристської техніки.
ТЕМА «ДІАГНОСТИКА ТА РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ: ГІМНАЗІЙНИЙ МОНІТОРИНГ»
Рішення педагогічної ради
1.
Роботу вчителя історії України схвалити і визнати
такою, що забезпечує виконання навчальних планів і програм.
2.
Усім педагогам спрямувати роботу на формування
свідомого налаштування учнів на навчання, розвиток пізнавальних інтересів до
вивчення предметів.
3.
Зорієнтувати навчально-виховний процес на
висвітлення історичного коріння виникнення української державної символіки;
зміцнення у гімназистів основ громадянського світогляду, патріотичних почуттів
і любові до України.
4.
Вважати пріоритетним напрямом у роботі вчи- теля-предметника
розроблення і використання пакету матеріалів системного моніторингу:
§
предметно-контролювального;
§
емоційно-ціннісного ставлення до змісту освіти.
5.
Розробити технологію моніторингового дослідження
рівня сформованості навчальної компотенції учнів із предмета.
6.
Підготувати і провести урок відкритої думки, із
використанням нетрадиційних форм і методів уроку.
7.
Поповнити бібліотечний фонд гімназії методичною,
довідковою, науково-популярною, художньою літературою із історії України.
8.
Продовжити роботу із удосконалення навчально-методичного
комплексу з історії України. Обладнати кабінет відповідно до Положення про
навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів.
9.
Стати учасником упровадження високоефективних
електронних засобів навчального призначення з історії.
10.
З метою плекання творчої особистості гімназиста
урізноманітнити форми контролю навчальної компетенції учнів з історії.
11.
Здійснити поглиблений перехід бачення ролі
позакласної роботи з історії для формування особистості гімназиста, з цією
метою передбачити такі форми та види науково-дослідницької роботи:
§
у стаціонарних музеях;
§
музеях просто неба;
§
дослідницька робота на місцевому матеріалі;
§
краєзнавча робота: екскурсії, участь у наукових
експериментах;
§
створення пам’яток, посібників;
§
інтерв’ю;
§
збирання історичних експонатів;
§
робота в архівах.
ТЕМА «ПРАВОВА ОСВІТА ТА ВИХОВАННЯ»
Рішення педагогічної ради
1.
Усю роботу педагогічного колективу гімназії
спрямувати на виховання правової свідомості, світогляду та культури, системи
правових уявлень і переконань як складових громадянського виховання молодого
покоління.
2.
Заслухати на оперативній нараді при директорові з
контролю, координації і планування кураторів класів та психологів гімназії щодо
таких питань:
§
контроль за відвідування гімназистами навчальних
занять;
§
залучення дітей до гурткової роботи; х організація
цікавого дозвілля учнів;
§
організація профорієнтації роботи;
§
дотримання учнями єдиних вимог до гімназистів;
§
робота куратора із формування свідомості ставлення до навчання;
§
робота з дітьми, схильними до тютюнопа- ління;
§
педагогічне керівництво учнівським самоврядуванням;
§
індивідуальна
робота з учнями, які потребують особливої уваги з боку педагогів.
3.
Із метою формування у гімназії позитивного
емоційного поля взаємовідносин серед учнів, попередження правопорушень серед
підлітків, озброєння їх ґрунтовними знаннями щодо небезпечного впливу
алкоголю, тютюнопаління
та наркоманії, психологам гімназії до ______ р. за результатами
діагностування розробити ко- рекційну програму.
4.
Кураторам класів:
4.1.
провести цикл виховних годин та підготувати
методичні матеріали для узагальнення:
§
«Про гімн, прапор та герб України» (5—6-і класи);
§
«Навчання — право і обов’язок гімназиста» (7-й
клас);
§
«Правова культура гімназиста» (8-й клас);
§
«Правова відповідальність неповнолітніх» (9-й
клас);
§
«Злочин і кара» (10-й клас);
§
«Як ви розумієте поняття свободи і відповідальності»
(11-й клас);
4.2.
вжити невідкладних заходів щодо залучення учнів до
занять у гуртках, секціях для цікаво організованого дозвілля; особливу увагу
приділити учням, схильним до правопорушень;
4.3.
на батьківських зборах періодично ознайомлювати
батьківську громадськість із питаннями правового виховання;
4.4.
зміцнити педагогічне керівництво учнівським
самоврядуванням класів та вжити дієвих заходів щодо наповнення діяльності
класних учнівських органів самоврядування новим змістом.
5.
Розробити та провести інтегровані уроки з правової
освіти та виховання з таких предметів: історія, географія, українська література.
6.
Розробити тематику творчих науково-дослідних робіт
із правової тематики.
7.
Запровадити цільовий проект «Я маю право в
гімназії».
8.
На сторінках гімназійної газети «Ерудит- таймс»
регулярно публікувати статті з правової тематики, а також присвятити
спеціальний випуск газети правовій тематиці.
9.
Розробити та розглянути на засіданні кафедри
Положення про клас року, Положення про учня року.
ТЕМА «СТИМУЛЮВАННЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ЗАСІБ САМОРОЗВИТКУ І
САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ»
Рішення педагогічної ради
1.
Усім педагогічним працівникам гімназії:
1.1.
під час планування уроків у поурочних планах
передбачати мотивацію і стимули пізнавальної діяльності учнів;
1.2.
розробити і виготовити дидактичний матеріал нового
покоління із обов’язковим використанням у ньому творчого характеру;
1.3.
активізувати роботу консультпунктів як одного із
важливих стимулів підвищення потягу та інтересу учнів до вивчення предмета.
2.
З метою активізації пізнавальної діяльності учнів
організувати і провести науково-теоретичний семінар «Удосконалення форм опитування
учнів».
3.
Розглянути на засіданнях методичних об’єднань
проблему «Роль самостійних робіт щодо активізації пізнавальної діяльності в
процесі вивчення предмета».
4.
Вважати обов’язком голів методичних об’єднань
поглиблену індивідуальну роботу з вчителями щодо питань мотивації пізнавальної
діяльності учнів на уроках.
5.
На засіданні методичних об’єднань класних керівників
проаналізувати та виробити рекомендації з питань активізації пізнавальної
діяльності учнів у позаурочний час.
6.
Розробити і апробувати систему поетапної діагностики
та корекції впливу стимулів на дітей різних вікових категорій.
7.
Вивчити питання психолого-педагогічних основ
активізації пізнавальної діяльності учнів сьомого класу та розглянути його на
психоло- го-педагогічному консиліумі.
8.
Надати практичну допомогу молодим учителям із питань
методики активізації пізнавальної діяльності на різних етапах проведення
уроків.
9.
З метою поєднання теоретичного навчання учителів із
практичним утіленням ідей і осмисленням одержаних результатів організувати і
провести панораму відкритих уроків з метою мотивації навчання та розвитку пізнавальних
інтересів учнів.
10.
Доручити адміністрації гімназії винести на розгляд
піклувальної ради питання про матеріальне
стимулювання учнів, які досягли високих результатів у навчанні.
11.
Провести батьківські збори «Здібності дитини і роль
родини в їхньому розвитку».
12.
Поповнити бібліотечний фонд гімназії науковою,
довідковою, науково-популярною і пізнавальною літературою.
13.
Створити творчу групу для підготовки методичного
збірника з проблеми «Активізація пізнавальної діяльності учнів».
14.
Створити майстер-класи та студії з метою творчого
навчання лідерів учнівського самоврядування.
15.
Заслухати на нараді при директорі звіт голів МО та
окремих педагогічних працівників про роботу над індивідуальними проектами.
ТЕМА «ПРО ХІД ВИКОНАННЯ ЗАКОНУ УКРАЇНИ "ПРО ОХОРОНУ
ПРАЦІ"»
Рішення педагогічної ради
1.
Відзначити, що керівництво гімназії проводить
чималу роботу із забезпечення умов для роботи працівників.
2.
Спрямувати діяльність усього педагогічного
колективу на попередження травматизму учнів та працівників гімназії у суворій
відповідності до Законів України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку»,
«Про дорожній рух» та інших нормативних документів.
3.
Усім працівникам гімназії ґрунтовно опрацювати
зміст основних документів про охорону праці та безпеку життєдіяльності.
4.
Своєчасно проходити медичний огляд.
5.
Організувати навчання працівників гімназії, звернути
особливу увагу на вивчення Законів України «Про охорону праці», «Про пожежну
безпеку», «Про дорожній рух», «Про забезпечення санітарного та
епідеміологічного благополуччя населення».
6.
Посилити внутрішньогімназійний контроль за станом
охорони праці та безпеки життєдіяльності.
7.
Внести зміни до правил внутрішнього розпорядку
гімназії відповідно до наказу Міністерства освіти України від 10.04.2000 р. №
73.
8.
Відпрацювати практичні дії на випадок виникнення
пожежі, нещасного випадку із працівниками гімназії та учнями.
9.
Посилити контроль за виконанням посадових інструкцій
працівниками гімназії, дотриманням ними правил охорони праці.
10.
Проводити навчання щодо евакуації педагогічного та
учнівського складу за умов надзвичайних ситуацій.
11.
Забезпечити виконання програми навчального курсу
«Основи безпеки життєдіяльності».
12.
Переглянути та внести зміни до інструкції з охорони праці відповідно до нових норма- тивно-правових актів.
13.
Удосконалити циклограму навчання правилами техніки
безпеки, а також здійсненням перевірки знань учнів.
14.
Кураторам класів:
14.1.
проводити роз’яснювальну роботу з батьками щодо
попередження побутового травматизму дітей; систематично аналізувати стан
дитячого травматизму в гімназії, районі, місті, активізувати цю роботу перед
канікулами, із урахуванням сезонних особливостей;
14.2.
систематично проводити бесіди з правил техніки
безпеки та попередження дитячого травматизму;
14.3.
на батьківських зборах розглянути питання
попередження дитячого травматизму, виконання учнями єдиних вимог до
гімназистів.
15.
Зобов’язати вчителя фізичної культури:
15.1.
забезпечувати дотримання вимог із охорони праці та
техніки безпеки під час проведення уроків фізкультури та спор- тивно-масових
заходів;
15.2.
розробити інструктивні методичні рекомендації
обсягів рухової активності дітей відповідно до рухових психофізіологічних
потреб у навчально-виховному процесі.
16. Завідувачам
кабінетів підвищеної безпеки звернути увагу на глибоке опрацювання змісту
основних документів про охорону праці та безпеку життєдіяльності.
ТЕМА «ПРОЕКТНА І НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА - ШЛЯХ ДО ТВОРЧОСТІ УЧНЯ»
Рішення педагогічної ради
1.
Вважати проектну і пошуково-дослідну діяльність
учнів та вчителів пріоритетними напрямками навчально-виховного процесу в
гімназії.
2.
Адміністрації гімназії вжити всіх наявних ресурсів
і можливостей для невідкладного включення кожного гімназиста, педагога до
науково-дослідницької та проектної діяльності.
3.
Активізувати роботу постійного науково-теоретичного
семінару «Вивчення можливостей нових технологій
навчання і виховання в роботі з дітьми, які мають підвищену
мотивацію до навчання».
4.
Започаткувати щорічну акцію «Гордість та надія
гімназії» для визначення обдарованих дітей у номінаціях:
§
«Інтелект і талант»;
§
«Праця і майстерність»;
§
«Грація і сила»;
§
«Творчість і натхнення»;
§
«Авторитет і лідерство».
5.
Провести конкурс методичних проектів щодо
організації роботи з обдарованими дітьми.
6.
Забезпечити участь гімназистів у міжнародних
дослідницьких проектах (у тому числі телекомунікаційних).
7.
Установити міжнародні, міжрегіональні зв’язки з
організаторами науково-дослідницької та проектної діяльності учнів.
8.
Взяти участь у захисті індивідуальних і групових
проектів у місті Москва (північно-західному окрузі).
9.
Підготувати сторінку з інформацією про кращі проекти
учнів, учителів, класів із метою розміщення їх на \уеЬ-порталі гімназії
«Ерудит».
10. Кожному вчителю
гімназії визначити індивідуальний проект, над яким він працюватиме протягом
року.
11. Організувати на
засіданнях методичних об’єднань відкритий захист роботи вчителів над
індивідуальним проектом.
12. Організувати
роботу гуртка «Основи науково- дослідницької та проектної діяльності учнів».
13. Класним
учнівським колективам рекомендувати запровадити в практику роботи такі
проекти:
§
5-й клас — «Я і родина»;
§
6-А клас — «Я і культура»;
§
6-Б клас — «Ми — майбутнє Києва»;
§
7-й клас — «Я і гімназія»;
§
8-й клас — «Я і планета» (екологічний);
§
9-й клас — «Милосердя»;
§
10-й клас — «Я і закон»;
§
11 клас — «Я — громадянин».
ТЕМА «ДІАГНОСТИКА ТА РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ІЗ
МАТЕМАТИКИ: ГІМНАЗІЙНИЙ МОНІТОРИНГ»
1.
Роботу вчителів математики вважати такою, що
забезпечує виконання державних навчальних планів і програм.
2.
Заступнику директора з навчально-виховної роботи:
2.1.
взяти під особистий контроль якість проведення
педагогічних консультацій учителями математики;
2.2.
систематично проводити моніторинг результативності
роботи учителів з учнями, які мають високу мотивацію до навчально-пізнавальної
діяльності.
3.
Завідувачу кафедри природничо-математичних
дисциплін:
3.1.
на черговому засіданні проаналізувати рівень
навчальних досягнень гімназистів за перший семестр навчального року, врахувати
моніторинг рівня навчальних досягнень учнів із метою визначення напрямків
роботи кафедри, спрямованої на зростання якісного показника знань;
3.2.
розширити роботу з обміну накопиченого матеріалу між
членами кафедри, активізувати взаємовідвідування уроків; забезпечити
розширення вчителями власного наукового та методичного кругозору, відвідування
семінарів, конференцій;
3.3.
розробити і реалізувати програму спеціального
факультативного курсу для гуманітарних класів; продовжити працювати над
створенням концепції математичної освіти в гуманітарній гімназії;
3.4.
спільно із учителями інформатики розробити серію
уроків, які поєднують елементи математики та інформатики за схемою «гіпотеза —
комп’ютерне накопичення фактів — гіпотеза — комп’ютерна перевірка».
4.
Учителям-предметникам:
4.1.
зберегти досягнутий рівень навчальних досягнень
учнів, більше уваги приділяти включенню в уроки завдань творчого характеру,,
логічних задач, елементів, суджень різного типу;
4.2.
працювати над удосконаленням змісту і структури
уроків, форм і методів навчання шляхом використання мультимедійних засобів
навчання із застосуванням електронних засобів навчального призначення;
4.3.
під час складання задач, вправ і підготовки до
уроків особливу увагу приділяти практичній спрямованості та диференціації
навчання;
4.4.
активізувати роботу щодо залучення учнів до
науково-дослідницької роботи;
4.5.
активізувати роботу із удосконалення навчально-методичного
комплексу з математики.
ТЕМА «МОНІТОРИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ФІЗИЧНОГО, ПСИХІЧНОГО І МОРАЛЬНОГО ЗДОРОВ'Я
УЧНІВ ЯК ІНФОРМАЦІЙНА БАЗА В СИСТЕМІ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА»
1.
Результати моніторингового психолого-педа- гогічного
дослідження використовувати в навчально-виховному процесі для забезпечення
збереження психічного, фізичного, духовного здоров’я гімназистів та розвитку
творчої соціально-орієнтованої особистості.
2.
Вважати пріоритетними напрямки здорового розвитку
особистості: фізичний, психічний, соціальний та моральний аспекти, які максимально
сприяють повному гармонійному розвитку особистості, гуманізації навчально-виховного
процесу.
3.
Вивчити та узагальнити досвід учителів гімназії,
району, міста (вибірково) щодо організації оптимальних соціально-педагогічних
умов для розвитку особистості учнів.
4.
Адміністрації гімназії:
4.1.
продовжити роботу щодо дотримання
санітарно-гігієнічних норм до організації навчально-виховного процесу
(оптиміза- ція освітнього простору, створення комфортного середовища,
дотримання гігієнічних норм щодо складання розкладу уроків, обсягу навчального
навантаження, обсягу домашніх завдань тощо);
4.2.
удосконалити методологію та методичні підходи до
аналізу діяльності навчального закладу, спрямовані на збереження здоров’я
гімназистів, що передбачає її комплексність, системність, цілісність,
динамічність, репрезентативність та методичну єдність.
5.
Психологу гімназії:
5.1.
використовувати психологічні технології співпраці
та взаємодії усіх учасників освітнього процесу (діагностичні методики,
консультування, тренінги, індивідуальні та групові форми розвивальної та психопрофілактичної
роботи);
5.2.
провести діагностичну, аналітичну, розви- вальну та
профілактичну роботу з учнями, батьками, вчителями щодо формування та
дотримання здорового способу життя; узагальнені
матеріали презентувати на засіданні науково-методичної ради.
6. Медичній службі
гімназії:
6.1. продовжити роботу з вітамінізації
харчування у зимово-весняний період;
6.2. з метою зміцнення імунної системи
гімназистів організувати вживання: фіточаїв (термін виконання)-,
кисневого коктейлю (термін виконання);
6.3. розробити рекомендації гімназистам
із ослабленим рівнем розвитку імунної системи та їхнім батькам щодо зміцнення
та загартування їхнього здоров’я.
7. Учителю
фізкультури:
7.1. продовжити роботу щодо розроблення
і режиму підвищеної рухової активності гімназистів (включення до режиму навчального
процесу блоків і комплексів динамічного навантаження);
7.2. урізноманітнювати форми і методи
формування цінності здоров’я та потреби здорового способу життя (спортивні
свята, участь у районних та міських спортивних змаганнях, дні фізкультури і
спорту, рухливі перерви, динамічні паузи тощо).
8. Кураторам класів:
8.1. постійно здійснювати систематичний
соціально-педагогічний супровід класів; провести аналіз спостережень за станом
основних компонентів здоров’я учнів;
8.2. активно впроваджувати виховні
заходи щодо пропагування та формування здорового способу життя (виховні години,
бесіди, екскурсійна діяльність, просвітницька робота з батьками тощо);
8.3. формувати та розвивати моральну
компетентність учнів;
8.4. провести моніторингове дослідження
стану основних компонентів здоров’я гімназистів.
Немає коментарів:
Дописати коментар